استاندار مازندران:
برای نخستین بار، مصوبه ای برای جبران خسارت بخش کشاورزی از سوی دولت به تصویب رسید و کمک های بلاعوض بالغ بر 180 میلیارد تومان بخش کشاورزی یک گام بزرگ برای مدیریت این بحران بود
کد خبر: ۷۴۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 24 May 2019

به گزارش تابناک مازندران:حسین زادگان استاندار مازندران در سخنران پیش از خطبه نماز جمعه مرکز استان، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را به ملت قهرمان ایران اسلامی و مازندارن ولایی بویژه همه افتخارآفرینان دوران هشت سال دفاع مقدس، ایثارگران، جانبازان و خانواده های معظم شهدا تبریک گفت.

بر اساس این گزارش: حسین زادگان در بخش اول سخنان خود در جمع نمازگزاران مرکز استان عنوان کرد:وفاق و همدلی مردم و همه نیروهای فعال و مجاهد درسیل اخیر الگویی مطلوب برای ما در راستای توسعه اقتصادی مازندران است و پیام آور این نکته که اگر در همه عرصه ها در کنار و حامی هم باشیم، بر مشکلات فائق می آییم و کارهای بزرگی را صورت خواهیم داد.

استاندار مازندران:کمک های بلاعوض دولت به کشاورزی یک گام بزرگ بود
 

حسین زادگان افزود: مدیریت بحران سیل در سایه همدلی و اتحاد مردم و همه نیروهای فعال و مجاهد قابل قبول بود، در دوره بازسازی کارهای سخت تری پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه: برای نخستین بار، مصوبه ای برای جبران خسارت بخش کشاورزی از سوی دولت به تصویب رسید و کمک های بلاعوض بالغ بر 180 میلیارد تومان بخش کشاورزی یک گام بزرگ برای مدیریت این بحران بود، تصریح کرد:بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات نیز یک گام بزرگ و دلگرم کننده بود.

استاندار مازندران در ادامه گفت: تاکنون برای بخش مسکن در سیل اخیر 22 میلیارد تومان پرداخت شده است و تعمیرات بیش از 3000 واحد منزل مسکونی آسیب دیده از سیل اخیر به انجام رسیده و مرمت واحدهای دیگر تا پایان خرداد ماه به اتمام می رسد.

وی در بخش دوم سخنان خود گفت:در جهت رونق اقتصادی تلاش کردیم با حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع فعالیت، رویکرد جدیدی را در استان حاکم کنیم.

حسین زادگان تشریح کرد: بیش از 1300 میلیارد تومان از محل بسته رونق تولید به واحدهای تولیدی - صنعتی کمک کرده ایم تا تولید و اشتغال موجود را حفظ کنیم و واحدها و کارخانجاتی که با یک سوم ظرفیت کار می کنند و واحدهایی که تولیدشان متوقف شده و یا تملیک شده اند وضعیت شان را ارتقا دهند.

وی اضافه کرد: طی 4 ماه اخیر 170 واحد تولیدی که به علت بدهکاری در تملک بانک ها در آمده بودند، به 96 واحدتولیدی کاهش یافته و مابقی به چرخه تولید بازگشته اند. همه متولیان این بخش تلاش دارند تا برای حفظ و تقویت تولید و اشتغال مابقی واحدها را نیز در اسرع وقت از تملک بانک ها خارج کنند.

استانداران مازندران خبر داد:برای رونق اقتصادی در حوزه ایجاد کارخانجات صنعتی، پتروشیمی و فولادی نیز ورود می کنیم و با مذاکرات صورت گرفته؛ مشکلات محیط زیستی، ایجاد و راه اندازی صنایع بزرگ که خود دیگر صنایع را نیز به چرخه اقتصادی استان اضافه می کنند و باعث رونق تولید و اشتغال می شوند، برطرف خواهد شد.

مقام عالی دولت در مازندران در بخش سوم سخنان خود در جمع نمازگزاران مرکز استان عنوان کرد:در سایه همدلی و اشتراک نظر با مجمع نمایندگان و حمایت و هدایت نماینده ولی فقیه در استان، طرح ایجاد منظقه آزاد با 3 لکه پیشنهادی تهیه و در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد این مدل به تصویب رسیده که می تواند تاثیر موثر در رونق بخش های مختلف داشته باشد.

وی افزود:فقدان ساختارها و زیرساخت ها نظیر منطقه آزاد، پایانه های صادراتی و شیوه های تولید، بازاریابی و صادرات موجب شده است که کمترین بهره از این ابزارها در جهت شکوفایی اقتصادی مازندران ببریم.

حسین زادگان تشریح کرد:اعتقاد داریم که مازندران با پویایی بخش کشاورزی هم مشکل اشتغال خود را می تواند حل کند و بیشترین ارزآوری را برای مازندران و کشور می تواند داشته باشد، اما بدلیل مشکلات یاد شده محصولات ما به قیمت ناچیزی به فروش می رسد و نوساناتی هم که طی سال ها در قیمت برنج، مرکبات، سیاه ریشه و مسائل بخش دام و شیلات و ... مرهون فقدان زیرساخت ها و عدم ارتباط موثر و منطقی با بازارهای هدف است.

وی خبر داد:در ماه جاری شاهد سه رویداد اقتصادی در مازندران خواهیم بود، "همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری، نشست روسای اتاق های بازرگانی کشورهای حوزه دریای خزر و برگزاری نمایشگاه ظرفیت ها و توانمندی های استان"؛ سه رویداد اقتصادی استان در خرداد ماه سالجاری خواهند بود که در این رویدادها زمینه ها و فرصت های استان معرفی خواهد شد و بستر ارتباطات موثر بین ما و بازارهای هدف فراهم می شود.

مقام عالی دولت در مازندران افزود:علاوه بر اعضای شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر، نمایندگان اقتصادی و سفارتخانه های ازبکستان، ارمنستان، افغانستان، عراق، کردستان، عراق و آفریقای جنوبی هم دعوت شده اند.

وی با بیان اینکه:سرمایه گذاری در بخش خصوصی از نکاتی است که کمتر به آن پرداخته شد حال آن که راهی جز تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه نداریم و نمی توانیم با اتکا صرف به اعتبارات و بودجه دولتی به توسعه دست یابیم، گفت:موانع سرمایه گذاری در بخش خصوصی را باید مرتفع کنیم، سرعت صدور مجوز سرمایه گذاری بیشتر و ارایه تسهیلات را هدفمند کنیم لذا نیاز به سیستمی داریم که ضمن حفظ شان مردم و سرمایه گذار، سرعت اعطای مجوز سرمایه گذاری بیشتر شود، بنابراین پنجره واحد سرمایه گذاری را بمنظور ممانعت از فساد، بوروکراسی های غیر ضرور و فاسد اداری با جدیت دنبال می کنیم و بزودی راه اندازی خواهد شد.

استاندار مازندران در بخش دیگر از سخنانش در جمع نمازگزاران مرکز استان خبر داد:روستاهای مسیر و مقصد گردشگری را شناسایی کرده ایم تا در قالب طرح های بوم گردی با تسهیلات دولتی بتوانیم رونق اقتصادی در روستاها را تحقق ببخشیم. می توانیم بخشی از مشکلات اقتصادی استان را با توجه به حوزه گردشگری با مشارکت مردم و بخش خصوصی و نهادهای مدنی و سمن ها مرتفع کنیم.

وی افزود:پروژه های نیمه تمام فراوانی از گذشته باقی مانده بود و ما هیچ پروژه جدیدی را سعی کردیم تعریف نکردیم. در این مدت 1310 پروژه نیمه تمام با اعتباری بالغ بر 2500 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

حسین زادگان با بیان اینکه:سدها در مدیریت سیل اخیر نقش بسزایی داشتند. به علت مشکلات زیست محیطی، برخی سدهای مازندران به مرحله اجرا نرسیده است، خبر داد:در مذاکراتی که با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست داشتیتم، موافقت لازم را برای دو سد در راستای توسعه مازندران و مدیریت بحران اخذ کردیم که ان شاء الله با تخصیص اعتبارات دولتی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد:از ظرفیت دریا در استان در برخی بخش ها نظیر اقتصادی و گردشگری بخاطر فقدان اسکله های تفریحی و توریستی بدرستی استفاده نشده است، بر اساس مطالعات مشاور، امکان تاسیس 136 اسکله در این راستا در سواحل استان وجود دارد که برای توسعه بخش گردشگری و اسکله های مسافربری و پرورش ماهی در قفس با جذب سرمایه گذار إن شاء الله این اتفاق در مازندران رقم خواهد خورد.

استاندار مازندران در بخش پایانی سخنانش در جمع نمازگزاران مرکز استان عنوان کرد:سعی کردیم با روحیه اعتدالی از همه نیروهای نخبه و توانمند فارغ از گرایشات و سلایق سیاسی در مناصب مدیریتی بهره ببریم.

حسین زادگان با بیان اینکه:امروز می توان گفت که وفاق و همدلی خوبی در راستای توسعه و اعتلای مازندران بین ارکان قدرت ایجاد شده است، افزود:هماهنگی و همکاری بین همه مدیران و ارکان قدرت، ظرفیت بزرگی را برای ارایه خدمات بهتر به مردم در مازندران فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد:دشمن تلاش همه جانبه دارد تا حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کند و حس دلسردی در بین مردم بوجود بیاورد و به خیال خود، ناامنی در برگزاری انتخابات ایجاد نماید و اعتماد مردم را نسبت به سلامت انتخابات و بیطرفی مدیران و برگزارکنندگان انتخابات از بین ببرد، لذا همه باید رعایت قانون، مشارکت حداکثری و سلامت و امنیت انتخابات را مورد توجه جدی قرار دهند.

مقام عالی دولت در استان بهره گیری از ظرفیت سمن ها در بخش های مختلف در دنیای امروز را یک اصل پذیرفته شده دانست و خبر داد:در حال ساماندهی حدود 100 هزار دانش آموز در قالب سمن های اجتماعی هستیم تا مشکلات اساسی را با تکیه بر مشارکت مردم در استان حل کنیم و بهترین مثال آن مدیریت سیل عظیم اخیر با همراهی مردم و همه بخش های مجاهد است.

حسین زادگان در پایان، تنها راه غلبه بر مشکلات وتوسعه و آبادانی مازندران را، همدلی، وحدت نظر و عمل و مشارکت دانست.

خبر:الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار