لذا برای روشن شدن موضوع به سراغ دیگر نماینده استان در مجلس شورای اسلامی رفتیم ،آقای دکتر سلام امینی معلم اخلاق وانصاف ،که هرگز صداقت را فدای شادباش هیچ احدی ولو اصحاب قدرت نکرده است ،در خصوص سیر انتصاب "ایوب درویشی " بعنوان معاون اقتصادی استانداری ایلام گفت: چند ماه قبل از صدور حکم آقای دکتر درویشی یعنوان معاون اقتصادی استانداری ایلام ،آقای دکتر جلال میرزایی وی رابه کمیسیون آورد وبه ما معرفی کرد.
کد خبر: ۷۴۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ 24 May 2019

تابناک ایلام::روز گذشته در جلسه شورای اداری استان موضعگیری هایی را از جانب معاون اقتصادی پیشین استانداری ایلام شاهد بودیم که این موضعگیری به محملی برای واکنش نماینده اصلاح طلب استان وتحلیل وتفسیرهای مختلف رسانه ها وفضای مجازی تبدیل شد.

چیزی که در حدود یک سال حضور ایوب درویشی در استانداری ایلام شاهد بوده ایم ،تاکید چندباره براین موضوع بوده است که" بحز استاندار ایلام هیچ کسی برای آمدنم به استان ایلام نقشی نداشته است" موضوعی که جند ماه پیش برای اولین بار از سوی استاندار در شبکه استانی مطرح و روز گذشته نیز برای چندمین بار از سوی درویشی مطرح شد.

به وجود علم و آگاهی شخص ایوب درویشی ،نمایندگان استان وتمامی کسانی که به نحوی در جریان آمدن وی به استان ایلام داشتند ،اما اصرار های ایشان دائر بر عدم نقش آفرینی سایر ارکان قدرت به حضور دراستان ایلام ،این روزها به داستانی عجیب تبدیل شده است . هرچند میرزایی در مصاحبه ای کنایه آمیز بدلیل انتقاد به کارکرد وی در کسوت معاونت اقتصادی استاندار ایلام به نحوی ازوی اعلام برائت کرد . امابا وجود علم وآگاهی کامل وخلل ناپذیر نگارنده از شیوه حضور درویشی در استان ،ضرورت داشت در کنار بعد عملکردی مدیران صداقت آنان نیز در بوته آزمایش گذاشته شود تا با روشن شدن زوایای این ادعا ، میزان صداقت مدیران نیز برای مردم مشخص شود.

قبل از طرح موضوع یاد ضرب المثلی افتادم به این مضمون که "كسي كه به خواب رفته را مي توان با نهيب بيدار كرد، اما كسي كه خود را به خواب زده و بيداري را به مصلحت نمي داند، به يقين هشدار نمي پذيرد و پند و اندرز نمي گيرد. بايد چشم «خواب زده»ها را از تظاهر به خواب آلودگي پشيمان كرد."

لذا برای روشن شدن موضوع به سراغ دیگر نماینده استان در مجلس شورای اسلامی رفتیم ،آقای دکتر سلام امینی معلم اخلاق وانصاف ،که هرگز صداقت را فدای شادباش هیچ احدی ولو اصحاب قدرت نکرده است ،در خصوص سیر انتصاب "ایوب درویشی " بعنوان معاون اقتصادی استانداری ایلام گفت: چند ماه قبل از صدور حکم آقای دکتر درویشی یعنوان معاون اقتصادی استانداری ایلام ،آقای دکتر جلال میرزایی وی رابه کمیسیون آورد وبه ما معرفی کرد.

وی ادامه داد: اگر دکتر میرزایی ایشان را معرفی نکرده بود وماحمایت نمی کردیم بعید بود ایشان بتوانند مراحل صدور حکم معاونت را به راحتی طی کنند. خود آقای درویشی بهتر از هر کس دیگری این را می دانند.

دکتر امینی افزود: اگر واقعا نماینده در انتصاب مدیران ومعاونین استاندار نقشی نداشته باشد پس چرا این افراد  برای انتصاب در جایگاهی متوسل نمایندگان می شوند؟ حداقل این است اگر انتصاب فردی حتی از عهده وظایف و توان  نماینده خارج باشد ،اما نظر منفی ومخالفت نماینده مانع از صدور حکم خواهد بود.

نماینده استان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : آقای ایوب درویشی خودش بهتر از هرکسی دیگری می داند که آقای میرزایی چه وقت وچگونه وی را به ما معرفی کرد ،البته آقای  استاندار هم در این انتصاب نقش مهمی داشت اما بدون موافقت نمایندگان نمی توانست کاری از پیش ببرد.

وی درادامه خاطرنشان کرد: بنابراین از اخلاق بدور است که آقای درویشی این گونه موضعگیری هایی را داشته وقدرشناسی را فراموش کنند .اخلاق حکم می کرد که وی به صورت همزمان  قدردان خدا،نمایندگان واستاندار ایلام ومردم شریف استان ایلام باشند ،نه فقط بگویند ؛به جز استاندار کسی در آمدنشان به ایلام نقش نداشته است .این به دور از اخلاق است.

امینی افزود : قدردانی به این خاطر که اگر در ایلام خدمت نمی کرد ،اگر آقای میرزایی و بنده ودیگر همکاران زمینه حضور ایشان در معاونت اقتصادی را فراهم نمی آوردیم ،الان به عنوان معاون اقتصادی استان بزرگتری انتخاب نمی شدند . لذا ایشان نباید این موضوع را فراموش کرده وبا قدرنشناسی به دنبال رد این موضوع باشند.

سلام امینی در پایان مجددا تاکید کرد: انصافا درهمان اوایل ، آقای میرزایی با معرفی آقای درویشی به ما زمینه حمایت از ایشان را فراهم آورد . ماهم به خاطر بومی بودن وهم  آقای میرزایی با ایشان مخالفت نکردیم .می توانستیم مانع بشویم ،اما کمک کردیم ،حمایت کردیم وایشان هم نبایدبا کم لطفی همه چیز را فراموش ومنکر همه چیز شوند ،این شیوه اصلا اخلاقی نیست.

به هرحال با این موضعگیری منصفانه دکتر سلام امینی و روشن نمودن زوایا وتنویر افکار عمومی صرفا در راستای اثبات حقانیت بود، چرا که حضور یا عدم حضور ایوب درویشی به تنهایی نمی تواند دردی از دردهای استان را دوا نماید ،اما با شفاف سازی آقای امینی و خط بطلان کشیدن بر ادعاهای مطرح شده از سوی معاون پیشین اقتصادی استاندار ایلام ،در کنار عملکرد غیر قابل دفاعشان ،در حوزه اخلاق وصداقت نیز نمره مردودی کسب کردند.قضاوت در خصوص مابقی ماجراهای سیاسی وفضاسازی های رسانه ای در استان با مخاطبین خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
این اظهار نظرها واین مباحث در شأن نمایندگان نیست هرچند واقعا دراین دوره شأنی برای نمایندگان نماند آن از کاظم زاده که شده مدیر دفتر کاریابی دردهل ان واینهم از امینی وجلال
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
فقط گذر زمان ثابت خواهد کرد که درویشی و سلیمانی دشتکی چه کذاب هایی بودند
تزویر نابودشدنی است
|
United States
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
میرزایی دیروز اعلام کرد که در آوردن درویشی نقشی نداشته ام و امینی امروز می گوید میرزایی اورا معرفی کرده.
حالا ما حرف کدامشون را قبول کنیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
واقعا متاسفیم برای آقای درویشی ،دراین ماه رمضان دروغ گفتن اصلا به صلاح نبود . خداراشکر که معلوم شد حق حانب کیستو درود دکتر امینی مرد صداقت
سیاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
بالاخره ماه پشت ابر نمی ماند ،ما خبرداشتیم که آقای میرزایی کمک کردند که درویشی بیاد ایلام ،علیرغم اینکه میرزایی دیروز با یک سیاست درست انکار کرد ،اما منتظر بودیم که این ادعا اثبات بشه . درود خدا بر امینی و تابناک ایلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
واقعا جای تاسف دارد که سکان استان ایلام به دست یک پیرمرد بختیاری سپرده شده است . و به قول این دوست عزیز گذر زمان نشان خواهد داد که این پیرمرد چه گندی به این استان زده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
به این میگن کار رحرفه ای رسانه ای ؛احسنت بر تایناک همیشه تابان
هم دست درویشی را رو کرد ،هم صحیت میرزایی را به کرسی نشاند ،هم دو نماینده را ید واحد درمقابل ایشان قرار داد.
احسنت بر اسدی بخاطر این حرقه ای گری رسانه ای
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.. آقای درویشی واقعا از شما بعید بود
درود بر دکتر امینی و دکتر میرزایی
احسنت بر مدیر تابناک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
من به میرزایی خیلی نقد دارم ،ایشان را هم قبول ندارم ،اما وقتی کذب بودن ادعای درویشی برای م سجل شد ،الان قهمیدم که جه دستانی و چرا دنبال تضعیف میرزایی هستند ،من به حقانیت وتوانایی و صداقت میرزایی اعتقاد یافتم. ممنون تابناک که نور تاباندی....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
قابل توجه تابناک ، آقای سلام امینی هنوز مدرک دکترای خود را نگرفته و از نظر قانونی ، دکتر خطاب کردن ایشان غیرقانونی است .
رسانه ی آب دوغ خیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
تابناک جان ، چقدر معلومه از اعضای تحریریه ی خودتون دارن به نفع تابناک کامنت میذارن ! میدونم که این کامنت رو منتشر نمی کنید ، اما لحن کامنت ها و حتی ساعت نوشتن آنها بسیار مشکوک است !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
درویشی آدم مغروری بود با کارکرد بسیار ضعیف و عملکردی نداشت.و برای دیدنش باید در نوبت بودی و وقت قبلی می گرفتی و انتظار زیادی می کشیدی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
با این مسائل می شود این‌گونه استنباط کرد که همه در حال دروغ گفتن به مردم هستند. هم آقای معاون سابق و هم جناب نماینده.
همین موارد است که اعتماد مردم به مدیران و نمایندگان را کم کرده است.
فقط باید تاسف خورد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
استاندار ایلام گوش به فرمان نمایندگان است و برای بقا خود هرچه نمایندگان بخواهند انجام می دهد.. وبیشترین تقش نمایندگان و استاندار تغییرات و انتصاب هست ما که چیزی دیگه ندیدیم.
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
به صداقت گفتن سلام امینی شکی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
خدای حق مروارید که بی ادعا کارمیکرد وکنارش زدن استان افتاد دست بی خاصیت ترین آدمها
صبور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
اینو هم منتشر کن توی یه مطلب جداگانه اگه به رسالت رسانه ایمان داری
حرف هایی که درویشی گفت

ایوب درویشی معاون سابق اقتصادی استانداری ایلام در پاسخ به اظهارات جلال میرزایی نماینده ایلام در مجلس گفت:خوشحالم که میرزایی پس از مدتها شخصا اعلام داشت که در آمدن بنده به ایلام هیچگونه دخالت و نقشی نداشته است، کما اینکه در آمدنم به ایلام کسی جز استاندار ایلام و در رفتنم به اصفهان کسی جز استاندار اصفهان نقشی نداشته است. این در حالی ست که اوائل به هر نحو ممکن به دنبال اثبات نقش خود در انتصاب اینجانب بود.
وی ادامه داد:اما بنده متاسفانه در پیروزی ایشان مانند سایر همفکرانم نقش داشتم و از این بابت از مردم شریف ایلام عذرخواهی میکنم,زیرا ایشان با رفتار و عملکرد غیرمدبرانه و غیرقابل دفاع خود ثابت کرد نماینده ای در تراز و شان مردم شریف ایلام نیست.
درویشی افزود:البته داب او در برخورد با دوستانش ناسپاسی با آنهاست مانند برخوردی که با رییس ستادش چند وقت پیش داشت.
معاون سابق اقتصادی استانداری ایلام عنوان کرد: وی بدلیل اینکه درک درستی از امور اجرایی و مدیریتی ندارد ارزیابی اش از عملکرد مدیران ناقص است. زیرا قبل از نمایندگی حتی رییس یک اداره کوچک نیز نبوده است.ایشان حتی تعریف درستی از توسعه نیز ندارد.
درویشی اضافه کرد: در یک تعریف ساده از توسعه، توسعه یعنی رشد متوازن در حوزه های اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی زیرساختی.در حالی که معاون اقتصادی مسئول بخشی از فرآیند توسعه است.عملکرد اینجانب در این مدت از فعالان اقتصادی، از واحدهای غیرفعالی که در این مدت فعال شده اند،از اتاق بازرگانی اتاق اصناف و مسئولین مرتبط اقتصادی باید پرسید.

وی گفت: استان ایلام در مدت مسئولیت بنده در شاخص های ارزیابی اقتصاد مقاومتی،جذب تسهیلات اشتغالزا جزو استان های اول بوده و در جذب سرمایه گذاران و هلدینگ های اقتصادی از جمله هلدینگ کوثر،بنیاد برکت،بنیاد علوی،بنیاد مستضعفان،بنیاد شاهد و ... گام های اساسی برداشته است.مضافا اینکه چنانچه ضعفی در کار بنده بود،چرا ایشان بعنوان نماینده مردم یکبار یادآوری نکرد و تذکر نداد.
معاون سابق اقتصادی استانداری ایلام تاکید کرد: از آنجایی که بنده نقدپذیر و مشورت پذیر هستم اگر نظری ابراز میکردند به اعتبار و احترام مردم استفاده میکردم، اما در این مدت که در استان بوده ام از سوی ایشان دریغ از یک مشورت و یا کمک در جذب اعتبارات اقتصادی برای استان.حال،سوال من از ایشان این است شما که دم از تخصص گرایی می زنید چرا خود شما عضویت در کمیسیون انرژی را پذیرفته اید که در آن هیچ تخصصی ندارید؟این کمیسیون چه جذابیتی برای شما داشته است؟
درویشی افزود: وی از درک این موضوع نیز عاجز است که بنده که چند دوره مسئولیت فرماندار و مدیرکل در استان های مختلف کشور را تجربه کرده ام و فرماندار ویژه شهرستان اقتصادی و استراتژیک چابهار در سوابق من موجود است انتصابم به عنوان معاون اقتصادی استانداری ایلام کاملا بدیهی و مطابق با شاخص های انتصاب و انتخاب بوده است.
وی ادامه داد: نکته آخر اینکه اگر عملکرد بنده به زعم ایشان مطلوب نبوده چگونه به معاونت استانداری استانی بزرگ،صنعتی،اقتصادی و مهمی چون اصفهان منصوب شده ام؟یعنی تا این اندازه ساختار وزارت کشور فاقد ارزیابی های لازم در ارتقا و جابجایی مدیرانش می باشد؟
درویشی عنوان کرد: در پایان از ایشان دوستانه درخواست میکنم شیوه حاشیه سازی را کنار گذاشته و اگر یار و معین مدیران استان نیست حداقل خار راه آنان نباشد تا در این شرایط سخت اقتصادی بتوانند باری از دوش مردم برداشته و گرهی از مشکلات آنها بگشایند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
واقعا دليل بعضي حرفارو نميتونم بفهمم.ما اگه توقع پيشوفت استان رو داريم بايد طرز فكرمون رو درست كنيم...من بعنوان يه ايلامي ساكن تهران كه اصلا در زمان انتخابات هم در ايلام نبودم ميگم كه اقاي ميرزايي واقعا باعث افتخار ايتان هستن همه مسئولين ايشون رو در حد يه نماينده ملي و طراز بالا قبول دارن ....شايد همينم باعث اين همه تخريب و حسادت نسبت به ايشون شده...ما واقعا از يك نماينده چي ميخوايم؟ اينكه فقط بفكر شهرستان خودش نباشه...اينكه از لحاظ مالي سالم باشه...اينكه فقط بفكر دوست و فاميل خودش نباشه و تمام دغدغه اش استان باشه ...خوب اقاي ميرزايي كه همه اين ويژگي هارو داره پس مشكل چيه واقعا؟؟؟واقعا قابل درك نيست...شايد چون به خيليا باج نميده كه هركاري ميخوان بكنن...تاكي ما ميخوايم اگر كسي از استان به موفقيت رسيد ريشه شو بزنيم و دنبال تخريبش باشيم...اون هم بخاطر استانداري كه ديريازود از اينجا ميره و براش مهم نيست چه اتفاقي تو استان بيفته.......
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
به نظرمی رسداین بحث هاهمه جزوحواشیی هستندکه دیگران برای اشقاق بیشتربرای بقای خویش انجام می دهندآقای درویشی هم زحمت خودراکشیدامامدیریت ارشداستان بامدیریت خاص خویش ادامه کاربرای ایشان سخت ومشکل بود چراکه همه بایدتابع محض ومطیع چشم وگوش بسته باشند!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار