مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: با اختصاص ۷۰۰ میلیون ریال، زیرساخت های منطقه گردشگری تنگه بهرام چوبین در شهرستان دره شهر رونق می گیرد.
کد خبر: ۷۵۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ 01 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده  اظهار داشت: پروژه توسعه زیرساخت‌های تنگه بهرام چوبین با هدف معرفی آثار تاریخی، طبیعی برای گردشگران و مسافران انجام می‌گیرد چون هر ساله بیش از هزاران نفر از این منطقه تاریخی و تفریحی دیدن به عمل می‌آورند.

وی افزود: برای توسعه زیرساخت منطقه گردشگری تنگه بهرام چوبین شهرستان دره شهر مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

شنبه زاده عنوان کرد: پروژه توسعه زیر ساخت‌های منطقه گردشگری تنگه بهرام چوبین شامل ساماندهی، محوطه سازی، سکوسازی و رمپ دسترسی است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام ادامه داد: این تنگه باستانی شگفت انگیز در هشت کیلومتری مسیر پلدختر و در دل یکی از دره‌های کبیرکوه واقع شده که مورخان آن را شکارگاه ییلاقی و بنا به روایاتی مخفیگاه بهرام چوبین یکی از سرداران بنام ایرانی می‌دانند و به عنوان یکی از پدیده‌های زیبای طبیعی شهرستان دره شهر در بر گیرنده بناهایی است که در نوع خود کم نظیر است.

در داخل این تنگه مجموعه‌ای از اماکن مسکونی، بنای شاه‌نشین، حوضچه‌های سنگی برای ذخیره آب و برج و باروی جنوبی و شمالی وجود دارد که زیبایی این محیط طبیعی را دوچندان کرده است.

این اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از زیباترین مکان‌های توریستی استان ایلام است.

شهرستان دره شهر با ۴۰۰ اثر تاریخی در ۱۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار