رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان:
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان گفت: کلاهبرداران در ایام قبل از تعطیلات رسمی بیش از هر زمان دیگری به روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری مالی و خالی کردن حساب‌های بانکی شهروندان می‌کنند.
کد خبر: ۷۵۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ 02 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی‌رضا یعقوبی، رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام، گفت: بررسی پرونده‌های واصله به این پلیس نشان می‌دهد که کلاهبرداران در ایام قبل از تعطیلات رسمی بیش از هر زمان دیگری به روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری مالی و خالی کردن حساب‌های بانکی شهروندان می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با این تفکر که در ایام تعطیلات انجام اقدامات اداری لازم در جهت جلوگیری از کلاهبرداری میسر نیست، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام تصریح کرد: پلیس فتا و فرماندهی انتظامی استان در تمام ساعات شبانه‌روز با تعامل مطلوب و سازنده با مقامات محترم قضایی، در کمترین زمان به امورات مراجعه‌کنندگان رسیدگی می‌کند.

وی عنوان کرد: در جهت پیشگیری از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران، لازم است شهروندان گرامی به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز دوم کارت بانکی خود اقدام کرده و در خریدهای اینترنتی، در صورت عدم اطلاع دقیق از هویت فروشنده، حتی‌المقدور از پرداخت هرگونه وجه به عنوان پیش پرداخت یا بیعانه خودداری و پس از دریافت کالا نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند.

یعقوبی یادآور شد: هرگونه تماس تلفنی و ارسال پیامک به شما در پوشش سازمان‌ها و نهادهای مختلف به‌عنوان برنده شدن در مسابقات رادیویی و تلویزیونی، اینترنت و ... و در خواست از شما برای مراجعه به عابر بانک از روش‌های کلاهبرداری است و شهروندان می‌بایست از پاسخگویی به چنین درخواست‌هایی خودداری کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: نوعی دیگر از ترفند کلاهبرداران، تماس با شهروندان در پوشش ادارات مختلف و اخذ اطلاعات بانکی آن‌ها در جهت خالی نمودن حساب‌های بانکی است. لذا لازم است شهروندان به هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

یعقوبی در پایان اضافه کرد: شهروندان در صورت مواجه با چنین مواردی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار