مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام:
مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: راه دسترسی به جاذبه گردشگری تنگه کافرین واقع در شهرستان بدره به منظور تسهیل در خدمات رسانی به گردشگران بهسازی می شود.
کد خبر: ۷۵۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 03 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده در بازدید از راه دسترسی تنگه کافرین در شهرستان بدره اظهار داشت: راه دسترسی به تنگه کافرین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین جاذبه گردشگری شهرستان بدره در حال احداث است.

وی عنوان کرد: پروژه احداث راه دسترسی تنگه کافرین در شهرستان بدره شامل بهسازی مسیر گردشگری و احداث جاده در مسیر به این تنگه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه استقبال گردشگران داخلی و خارجی طی یک سال گذشته از تنگه کافرین افزایش یافته است، افزود: طول تنگه کافرین در حدود ۲ کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۷۰۰ متر است که همراه با جاذبه های متنوع گردشگری مهیای حضور گردشگران است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام از ساماندهی صاحبان قایق‌های گردشگری در این منطقه خبر داد و گفت: بسیاری از جوانان در این منطقه قایق‌هایی برای مسافران و گردشگران تهیه کرده‌اند که لذت تفریح در کافرین را دوچندان کرده است.

شنبه زاده ادامه داد: تنگ کافرین در سه کیلومتری شمال روستای ولی عصر در جاده ایلام به سمت دره شهر قرار دارد و جزو توابع شهرستان بدره محسوب می شود.

وی اضافه کرد: ۳۰ اثر تاریخی و طبیعی شهرستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و سد سیمره، تنگه کافرین، روستای زیبای کلم، امامزاده جابر و … از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی و مذهبی شهرستان محسوب می‌شوند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار