در این دیدار پرسپولیس تهران توانست با تک گل علی علیپور در دقیقه 21 داماش گیلان را شکست دهد و برای ششمین بار قهرمان جام حذفی شود.
کد خبر: ۷۵۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 03 June 2019

تیم های پرسپولیس و داماش گیلان در فینال جام حذفی بعد از حواشی چند ساعته بالاخره به مصاف هم رفتند که با برتری پرسپولیس به پایان رسید.

دیدار فینال جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس و داماش گیلانیان که قرار بود از ساعت ۲۱ در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شود، بعد از ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه تأخیر و از ساعت ۲۳:۱۵ باسوت موعود بنیادی‌فر آغاز شد.

در این دیدار پرسپولیس تهران توانست با تک گل علی علیپور در دقیقه 21 داماش گیلان را شکست دهد و برای ششمین بار قهرمان جام حذفی شود.

کمتر از ۵۰۰ تماشاگر داماش از رشت خود را به اهواز رساندند و با وجود داشتن بلیت، اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا نکردند، چراکه ۳۰ هزار صندلی ورزشگاه «فولاد» شهر اهواز را هواداران پرسپولیس به تسخیر خود درآورده بودند.

مسئولان داماش اعلام کردند تا زمانی که به هواداران آنان جایگاهی اختصاص داده نشود در میدان حاضر نخواهند شد.

مسئولان ابتدا، ورزشگاه را تخلیه و پس از اختصاص جایگاهی به تماشاگران داماش، دوباره اجازه ورود هواداران پرسپولیس را دادند تا بازی آغاز شود.

دیدار پرسپولیس و داماش بالاخره آغاز شد

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، محسن ربیع‌خواه، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، ماریو بودیمیر و علی علیپور.

ترکیب داماش:جاسم یاسرالهی، محمد مختاری، کنعان طاهرنژاد، مصطفی آقاجانی، آزاد جعفرزاده، محمد رستمی، جابر نصیری، میلاد پورصف شکن، علیرضا توکلی، عباس کندل و میثم فرزانه.

دقیقه 1: بازی تحت تاثیر تنش های دقایق قبل آغاز شد و هر چند دو تیم تلاش کردند که بازی را آرام کنند اما اوضاع دو ساعت قبل شرایط را متفاوت تر از دیدارهای دیگر کرده بود.

 دقیقه 5: پرسپولیسی ها نبض بازی را در اختیار گرفتند و با حضور در نیمه زمین حریف سعی در نزدیک شدن به دروازه را داشتند اما ساختار دفاعی تیم داماش به گونه ای بود که اجازه ایجاد خلق موقعیت را ندادند.

 دقیقه 7: پرسپولیسی ها با ورود به محوطه جریمه حریف توپ را در اختیار علیپور قرار دادند که این بازیکن پس از چرخش توپ را به سمت دروازه زد که توپ با برخورد به پای مدافع حریف به بیرون رفت. یک دقیقه بعد سیامک نعمتی با ضربه سر دروازه داماش را تهدید کرد اما توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

 دقیقه 13: تیم داماش صاحب دو موقعیت خطرناک شد که اولی را بیرانوند به کرنر فرستاد و دومی را بازیکن داماش با ضربه ای محکم به بیرون زد.

دقیقه 17: سیامک نعمتی درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت محکم او با فاصله اندکی از کنار دروازه داماش به بیرون رفت.

دقیقه 21: علیپور روی یک ضربه ایستگاهی از فاصله 20 متری توپ را به زیبایی هرچه تمام‌تر دور از دستان گلر داماش توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

دقیقه 30: پرسپولیس که از همان ابتدا نبض بازی را در اختیار گرفته بود فشارش را در زمین حریف حفظ کرد اما مدافعان داماش اجازه نزدیک شدن به دروازه را به آنها ندادند.

دقیقه 32: داماشی ها در یک ضد حمله تا آستانه باز کردن دروازه پرسپولیس پیش رفتند اما توپ ارسالی از جناح چپ عرض دروازه را طی کرد و از کنار خط به بیرون رفت.

دقیقه 36: بودیمیر در شرایط خوبی روی پاس شیری صاحب موقعیت تک به تک شد، اما ضربه او را یاسراللهی برگشت داد؛ البته در این صحنه آفساید مهاجم پرسپولیس گرفته شده بود.

دقیقه 44: ضربه سر رستمی روی توپ ارسالی از ضربه آزاد از کنار دروزاه پرسپولیس به اوت رفت.

دقیقه 56: داماشی ها فرصت خوبی برای به تساوی کشاندن بازی پیدا کردند اما ضربه سر مهاجم این تیم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 63: علی آل کثیر به جای توکلی برای داماش به زمین آمد و دو دقیقه بعد هم امید عالیشاه به جای مهدی ترابی برای پرسپولیس وارد زمین شد.

دقیقه 72: پرسپولیسی ها توسط احمد نورالهی به گل دوم دست پیدا کردند اما قبل از ان داور به نشانه خطا روی دروازه بان داماش در سوتش دمیده بود.

دقیقه 80: علی علیپور که زننده تک گل بازی بود با شوتی تماشایی دروازه حریف را نشانه گرفت که ضربه محکم او به تیر افقی برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 90: حسین ماهینی در واپسین لحظات این بازی به جای سیامک نعمتی وارد زمین شد./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار