رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با تلاش های صورت گرفته فاز اول پل موقت گاومیشان در شهرستان دره شهر به زودی به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۷۵۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 03 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالهاشم حسن نیا در بازدید از پل گاومیشان شهرستان دره شهر اظهار داشت: ظرف چند روز آینده فاز اول پل موقت افتتاح و تردد برای خودروهای سبک امکان پذیر می‌شود.

وی افزود: طول این پل ۹۰ متر بوده که این پل روی رودخانه سیمره در حال ساخت است و دو استان ایلام و لرستان را به یکدیگر متصل خواهد کرد.

حسن نیا با اشاره به اینکه مهندسی پیچیده این پل خرپایی آن را از سایر پل‌های در حال ساخت متمایز کرده است، اضافه کرد: ساخت این پل در زمان حساس و پس از سیل شروع شده و به صورت امانی در حال ساخت است و در این مدل مهندسی ماشین‌آلات از سوی اداره کل راهداری در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد.

وی گفت: پل گاومیشان به عنوان تنها راه ارتباطی شهرستان دره شهر با استان لرستان هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال مونتاژ است.

با گذشت حدود ۲ ماه از تخریب پل گاومیشان و آغاز نصب پل موقت، همچنان مردم شهرستان دره شهر برای رفت و آمد دارای مشکلات اساسی هستند ولی مسئولان مربوطه در تلاشند هرچه سریع تر این راه ارتباطی با احداث پل جدید بازگشایی شود.

تخریب کامل پل گاومیشان بر اثر سیل ۱۲ فروردین، پلی که بیش از ۵۰ سال از آن به عنوان دروازه اقتصادی شهرستان یاد می‌شود، با توجه به شریان حیاتی در زمینه حمل و نقل نقش به سزایی در اقتصاد مردم شهرستان ایفا می‌کند نیاز است مسئولان کشوری و استانی توجه ویژه ای به ساخت آن داشته باشند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار