مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام ؛
مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام گفت: استان ایلام جزو هفت استان پیشتاز کشور از نظر کاهش بیکاری قرار گرفت.
کد خبر: ۷۵۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 06 June 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛آیت قیصربیگی اظهار داشت: استان ایلام در شاخص‌های عمده بازار کار از جمله مشارکت اقتصادی، نسبت اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در سال ۹۷ نسبت به میانگین کشوری و مدت مشابه خود وضعیت بهتری پیدا کرده است.

وی، از بهبود شاخص‌های عمده بازار کسب و کار استان ایلام در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران خبر داد.

قیصربیگی ادامه داد: در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال ۹۶ عدد ۳۴/۹ را نشان می‌دهد در سال ۹۷ با رشد ۱/۲ درصدی این شاخص به عدد ۳۶/۱ رسیده است.

وی افزود: بر اساس همین گزارش استان ایلام در شاخص مشارکت اقتصادی با رشد ۱/۲ درصد نسبت به رشد میانگین کشوری در این شاخص که عدد ۴/ درصدی را نشان می‌دهد ۸/ درصد سرعت رشد بیشتر داشته است.

قیصربیگی سپس به شاخص دیگر این گزارش پرداخت و گفت: شاخص نسبت اشتغال استان در سال ۹۶ عدد ۳۰/۸ را نشان می‌دهد که این عدد در سال ۹۷ با رشد ۱/۲ درصد به ۳۲ می‌رسد.

وی افزود: در این شاخص نیز استان ایلام با رشد ۱/۲ درصدی نسبت به رشد میانگین کشوری که عدد ۳/ را نشان می‌دهد، ۹/ درصد سرعت رشد بیشتر داشته است.

قیصربیگی در ادامه به وضعیت نرخ بیکاری استان پرداخت و گفت: در حالی که میانگین نرخ بیکاری کشور در سال ۹۶ از عدد ۱۱/۹ به ۱۲ می‌رسد و رشد ۱/ درصدی را نشان می‌دهد اما این وضعیت در استان ایلام از ۱۱/۷ درصد در سال ۹۶ به ۱۱/۲ در سال ۹۷ می‌رسد تا ضمن اینکه نسبت به مدت مشابه خود کاهش ۵/ درصدی را تجربه کند ۷/ درصد نسبت به میانگین کشوری نیز پایین‌تر نشان دهد.

وی در ادامه به مقایسه شاخص مهم نرخ بیکاری استان در فصول مختلف سال ۹۷ پرداخت و گفت؛ مجموعه فعل و انفعالات اقتصادی در یک سال اخیر نشان می‌دهد که استان ایلام در شاخص مهم نرخ بیکاری نسبت به مدت مشابه خود و نسبت به میانگین کشوری روند خوب و مثبتی در پیش گرفته است.

قیصربیگی در ادامه افزود؛ بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار کشور از وضعیت بیکاری استان‌ها نرخ بیکاری استان ایلام روند نزولی پیدا کرده است به نحوی که در بهار ۹۷ عدد ۱۱/۹، در تابستان ۹۷ عدد ۱۱/۸، در پاییز ۹۷ عدد ۱۰/۶ و در زمستان سال ۹۷ عدد ۱۰/۳ را نشان می‌دهد.

وی سپس گفت؛ به عبارت دیگر نرخ بیکاری استان در آغاز سال ۹۷ با نرخ ۱۱/۹ به نرخ ۱۰/۳ درصد در پایان این سال می‌رسد و کاهش ۱/۶ درصدی را نشان می‌دهد این در حالی است که وضعیت میانگین نرخ بیکاری کشور از ۱۲/۱ درصد در آغاز سال ۹۷ بصورت ثابت در پایان سال همان عدد ۱۲/۱ را نشان می‌دهد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام در پایان ضمن تشکر از مجموعه تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی استاندار ایلام و مجموعه تیم اقتصادی استان در کسب این موفقیت، گفت: برطبق گزارش یادشده در مجموع استان ایلام در زمینه روند کاهش بیکاری جزو ۷ استان پیشتاز کشور در سال ۹۷ قرار گرفته است./ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
یکی ازده ها بیکاری که میشناسم کم نشده هیچ کارخانه وطرحی هم دردوران آقای دشتکی افتتاح نشده ایناکه کم شده شایدجوانان کشته شده درحوادث رانندگی جاده های غیرایمن استان باشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار