مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان؛
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: برداشت عدس از اواخر اردیبهشت ماه شروع شده و در حال حاضر عملیات برداشت عدس دیم در مناطق مختلف استان در جریان است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۷۰۰ تن عدس از مزارع استان برداشت شود.
کد خبر: ۷۵۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 06 June 2019

اخبار روز ایلام

 به گزارش تابناک ایلام؛حشمت الله زرین جوب گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۷۰۰۰ هکتار از اراضی دیم مناطق معتدل و سرد استان ایلام به کشت نخود و عدس دیم اختصاص یافته است که از این میزان سطح زیر کشت حدود ۴۳۰۰ هکتار آن به صورت پاییزه و مابقی به صورت بهاره کشت شده است.

وی افزود: برداشت عدس از اواخر اردیبهشت ماه شروع شده و در حال حاضر عملیات برداشت عدس دیم در مناطق مختلف استان در جریان است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۷۰۰ تن عدس از مزارع استان برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد: همچنین برداشت نخود از اواخر خردادماه شروع خواهد شد و تا اواسط تیرماه برداشت ادامه دارد.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی برداشت نخود پاییزه ۲۲۰۰ تن و نخود بهاره ۱۷۰۰ تن است.

این مقام مسوول ادامه داد: بخش عمده محصول در بازار داخل استان به فروش می‌رسد و بخشی نیز به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سال‌های اخیر با توجه به مزایای کشت پاییزه نخود، تغییر تاریخ کاشت آن از بهاره به پاییزه در رأس برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تمام عملیات زراعی نخود پاییزه در مراحل کاشت، داشت و برداشت به صورت کاملاً مکانیزه انجام شده و علاوه بر افزایش سه برابری محصول و افرایش ۵ برابری درآمد کشاورزان سهولت انجام عملیات کشاورزی را به همراه داشته و موجب ایجاد تحول بزرگی در زراعت دیم استان خواهد شد./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار