رئیس پلیس‌ راه ایلام:
رئیس پلیس‌راه ایلام گفت: تاکنون ۷۷ هزار و ۷۹۹ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور مجروح شده‌اند که ۱/۸ درصد این آمار سهم استان ایلام است.
کد خبر: ۷۵۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 10 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ رضا همتی‌زاده، رئیس پلیس‌راه ایلام گفت: تاکنون ۷۷ هزار و ۷۹۹ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور مجروح  شده‌اند که ۱/۸ درصد این آمار سهم استان ایلام است.

وی افزود: ۳۶ درصد تصادفات مرگبار در استان ایلام مربوط به خودرو پراید، ۲۴ درصد خودرو  پژو و ۶ درصد نیز موتور سیکلت است.

رئیس پلیس‌راه ایلام تصریح کرد: ۶۰ درصد از تصادفات به وقوع پیوسته در جاده‌های استان به‌دلیل واژگونی دستگاه‌های نقلیه است که به‌دلیل سرعت‌های غیرمجاز و عدم توجه کافی به جلو رخ داده است.

وی ادامه داد: شناسایی مناطق حادثه‌خیز و حذف آن  سبب کاهش تلفات جاده‌ای در استان می‌شود که در این راستا سال گذشته ۲۲ نقطه شناسایی و ۴ مورد آن حذف شده است.

همتی‌زاده عنوان کرد: براساس آخرین آمار اخذ شده توسط پلیس‌راه ایلام بنا بر اعلام کارشناسان بیشترین علت تصادفات رانندگی در جاده‌های استان تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، عدم کنترل وسیله نقلیه و انحراف به چپ است.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی دقیق حوادث رانندگی در راه‌های کشور و تجزیه و تحلیل آن، حدود ۷۰ درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای دارای منشا خطاهای انسانی است./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار