نماینده سازمان سنجش در استان ایلام:
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام گفت: هفت هزار و 373 داوطلب در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال 1398 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که همزمان با سراسر کشور در استان ایلام برگزار می شود، شرکت می کنند.
کد خبر: ۷۵۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 10 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مصطفی نعمتی اظهار کرد: این تعداد داوطلب ایلامی در 131 کد رشته به مدت 2 روز از پنجشنبه 23 خرداد تا جمعه 24 خردادماه برای ورود به دانشگاه های کشور با هم رقابت می کنند.

وی یادآور شد: از مجموع داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سه هزار و 682 نفر معادل حدود 49 درصد شرکت‌کنندگان مرد و مابقی زن هستند.

وی اضافه کرد: این آزمون در 2 حوزه امتحانی دانشگاه ایلام و دانشگاه پیام نور در روز پنجشنبه در 2 شیفت صبح و ظهر و در روز جمعه تنها در شیفت صبح برگزار می شود.

نماینده تام ‌الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام گفت: آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی امسال نیز همانند سال گذشته یک دفترچه ای است و در نوبت صبح راس ساعت 7.30 صبح و در نوبت بعد از ظهر ساعت 14 آغاز می شود.

نعمتی یادآور شد: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد از امروز آغاز شده است و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به اخذ کارت خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه نیز از فردا سه شنبه 21 خردادماه در دانشگاه ایلام مستقر می شود و تمامی داوطلبان می توانند در صورت هر گونه مغایرت برای رفع اشکال به این باجه مراجعه کنند.

وی از داوطلبان خواست: هر چه سریع تر کارت ورودی خود را دریافت کنند تا زمان کافی برای رفع نقص کارت های خود داشته باشند.

نعمتی افزود: وسیله حمل و نقل از در شرقی دانشگاه برای ورود داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به محل برگزاری آزمون در دانشگاه ایلام و همچنین انتقال آنها به دیگر حوزه های امتحانی، پیش‌بینی شده است.

وی از داوطلبان خواست: در صورت امکان به صورت گروهی و یا با وسایل حمل و نقل عمومی به محل های آزمون مراجعه کنند تا از ایجاد بار ترافیکی سنگین و بروز مشکل در زمینه تردد جلوگیری شود.

کارنامه نهایی داوطلبان در ۲۵ شهریورماه منتشر و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ نیز در روز ۱۶ شهریورماه اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریورماه می توانند در دانشگاه ها ثبت نام کنند.

در کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته هشت هزار داوطلب در استان ایلام برای ورود به دانشگاه ها با یکدیگر به رقابت پرداختند که این تعداد امسال به هفت هزار و 373 داوطلب کاهش یافته است.

دانشگاه ایلام با 6 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و 200 عضو هیات علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که 40 هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار