اما امسال در آستانه پنجمین اربعین قرار داریم ،بسیاری از مشکلات حوزه راهسازی ایلام کماکان به قوت خود باقیست ،جاده ایلام مهران توسط قرار گاه خاتم به صورت فرمالیته شانه سازی شده وبه اسم اتوبان تحویل شد ،کار در بسیاری از مسیرها تعطیل شده و عزراییل هم همچنان در خیلی از مسیرها حضور پررنگی دارند!
کد خبر: ۷۵۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 12 June 2019

تابناک ایلام::این موضوع برای مردم از هر قشر وصنفی جا افتاده است که جاده ها و راههای ارتباطی زمینی وریلی شریان های حیاتی برای یک کشور محسوب می شوند ،آنقدر حیاتی ومهم که که بعنوان یکی از مولفه های اصلی در توسعه به حساب می آیند . لذا قید توضیح ومقدمه نویسی برای تبیین اهمیت آن را می دهیم ویک راست به سراغ وضعیت جاده های استان می رویم.

با وجود اینکه استان ایلام در حوزه انرژی های فسیلی ،مرزتجاری و گردشگری وکشاورزی حرفی برای گفتن دارد ،اما قبل از اینکه موضوع اربعین حسینی به یک کنگره بزرگ تبدیل شود ،مسئولین کشوری برای راهسازی در استان ایلام چندان اهمیتی قایل نبودند.

در اولین اربعین وبا ورود حجم عظیمی خودرو به جاده های استان ،آنوقت مشخص شد که ایلام در کجای معادلات کشوری قرار دارد ! همه راههای ارتباطی منتهی به مهران ،چه از سمت ایوان ،چه چرداول وچه دهلران بدلیل نداشتن ظرفیت به یکباره قفل شدند وضعف زیر ساختهای استان برهمگان عیان گشت.

بدلیل اهمیت  سیاسی و امنیتی اربعین برای جمهوری اسلامی ،ترافیک حضور مسئولین ارشد کشوری در اربعین های گذشته به استان ولمس نمودن این مشکل حاد ،همه به این باور رسیدیم که لااقل ظرف یکی دوسال بساط جاده های کم رمق و باریک استان برچیده خواهد شدو ایلام هم در ردیف استانهای دارای اتوبان و حتی کمتر ،یعنی یک جاده دوبانده معمولی خواهد پیوست.

اما امسال در آستانه  پنجمین اربعین قرار داریم ،بسیاری از مشکلات حوزه راهسازی ایلام کماکان به قوت خود باقیست ،جاده ایلام مهران توسط قرار گاه خاتم به صورت فرمالیته شانه سازی شده وبه اسم اتوبان تحویل شد ،کار در بسیاری از مسیرها تعطیل شده و عزراییل هم همچنان در خیلی از مسیرها حضور پررنگی دارند!تاسف بار تراینکه یکسال تمام پروژه های راهسازی به محاق رفته و درست یکماه قبل از اربعین تعدادی ماشین راهسازی در مسیرهای تردد زوار اربعین نمایان می شوند ! تا مثلا وانمود شود اینجا کارگاه کار و سازندگی است !

مسئولین محترم هم فقط در جلسات و مصاحبه ها از راهسازی واتوبان سازی می گویند ،اما در عمل آنچه که مردم شاهد آنند ،همان چند کیلومتر جاده سازی بی کیفیتی است که به میدان مانور آنان تبدیل شده است .در یک سو مدیریت استان از آماد سازی 140کیلومتر جاده دوبانده سخن می گوید ،در سویی دیگر امامان جمعه ورسانه های حوزه دهلران وایوان از به سرانجام نرسیدن وعده ها و تکمیل جاده سازی ها گلایه دارند .

تازه تر اینکه در آخرین حضور وزیر راه وشهرسازی ،قول احداث اتوبان مهران به نجف هم رسانه ای شد . آقایان عنایت فرمایند ،عمران برون مرزی پیشکش قدومشان ،به همین جاده های درون استان نظری بیافکنید که واقعا آدم شرمش می آید در قرن بیست ویکم ودر حالی که ادعای پیشرفت وتوسعه امان گوش فلک را کر نموده ،مردمانش در حسرت یک جاده دوبانده باقی بمانند!

ما هم می دانیم که کشور در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارد ،کلی به پیمانکاران بدهکار هستید ،اما اگر بنا بر نبود اعتبار است باید برای همه مناطق کشور به صورت یکسان احساس شود ،نه اینکه در همین بیخ گوش خودمان یعنی کرمانشاه و خوزستان به سرعت جاده ها دوبانده شود ،مسیرهای اربعین اتوبان سازی شود ،اما نوبت به ایلام که برسد ،مشکلات اقتصادی سد راه قرار گیرند! اگر هم واقعا شدنی نیست جاده ها را از روی کاغذ پاک کنید که اینقدر  احساسات پاک مردم به سخره گرفته نشوند!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
-
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
مدیر کل محترم راه و شهرسازی به کلی دست اندازهای بسیار بد محور ایلام- سرابله حدفاصل تونل آزادی تا میدان ارغوان را به کلی فراموش کرده اند. تمام طبیعت را نابود کرده اند برای اصلاح 300 متر ولی پس از چند سال تردد از همان مسیر معیوب قبلی صورت می گیرد.
واقعاً مردم از این همه خمودگی و تنبلی اداره کل راه استان به ستوه آمده اند، فقط مصاحبه وعده و وعید. پای بعضی از مسئولین که فقط به فکر چهار روز پستو مقام هستند و از کار و رفع مشکلات مردم خبری نیست در قیاکت گیر هست شک نکنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار