مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام خبر داد :
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام:در سال گذشته 100درصد در آمد مالیاتی پیش بینی شده در استان محقق شده است .
کد خبر: ۷۵۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 12 June 2019



مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام:در سال گذشته 100درصد در آمد مالیاتی پیش بینی شده در استان محقق شده است .

به گزارش تابناک ایلام ،عزیز الله عباسپور در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد : عدم اطلاع پرداخت کنندگان مالیات از سرنوشت آن، از مشکلات فراروی اداره مالیاتی است که با فرهنگسازی می توان بر این مشکل غلبه کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان تصریح کرد: سه برابر مالیات وصولی از مردم استان ایلام ،پس ا واریز به خزانه به استان برگشت خورده وصرف امور عمران و آبادانی  استان می شود.

عباسپور ادامه داد :با توجه به اینکه وصول مالیات از نیازهای ضروری امروز کشور است، 33 درصد از درآمدهای کشور در سال جاری باید از طریق مالیات اخذ شود.

وی با اشاره به توافقنامه با مودیان مالیاتی  بعنوان یکی از مهمترین اهداف سازمان در سنوات اخیرخاطرنشان کرد : براساس این تواقفنامه مویان حقیقی که در سال کمتر از 825میلیون تومان گردش مالی دارند ،با مراجعه با سایت و تکمیل این توافقنامه ،نیازی به تکمیل اظهار نامه سالیانه مالیاتی ندارند .اما در غیر این صورت تکمیل اظهار نامه تا پایان خردادماه الزامی است .

مدیرکل امور مالیاتی استان ادامه داد :در اجرای تبصره ماده 100 مودیانی که تا 2 میلیون و 500 هزار تومان درآمد داشته باشند، مالیات آنها نسبت به سال قبل بدون افزایش، از 2 و نیم تا 5 میلیون تومان، 5 درصد؛ از 5 تا 10، 9 درصد و از 10 میلیون تومان به بالا 15 درصد به مالیات های آنان افزوده خواهد شد.

عباسپور با تشریح هزینه کرد مالیات بر ارازش افزوده درحوزه های ورزشی ،درمانی وآموزشیاستان خاطرنشان کرد : از سال 87 تا 97، 209 میلیارد تومان مالیات و در سال 97 ،48 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده در بین اداراتی مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، دهیاری ها، امور عشایری و شهرداری های استان تقسیم شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل اظهارنامه های مالیاتی گفت : مهلت تکمیل اظهارنامه مالیاتی برای مودیان حقیقی  بالای 825میلیون تومان گردش مالی تا پایان خرداد ماه ومویان حقوقی تا پایان تیرماه تعیین شده است .

وی در خصوص مشکلات مالیاتی دارندگان کارتهای بازرگانی بیان داشت : متاسفانه بدلیل سوء استفاده برخی افراد سودجو از کارتهای بازرگانی ،دارندگان این کارتها مشمول مالیات هنگفتی شده اند که بخش چشمگیری از مالیاتهای معوق استان را تشکیل داده است .

عباسپور ادامه داد : البته با مساعدت امور مالیاتی کشور ،از طریق وکالت نامه ها و سایر مدارک مثبته ،اقدامات خوبی در راستای شناسایی مودیان اصلی وانتقال مالیات به پرونده آنان به عمل آمده است که البته بدلیل اینکه بخش اعطمی از آنان در خارج از استان هستند ،پروسه سیر مراحل انتقال مالیات این دست افراد زمانبر خواهد بود .

وی در پایان با تاکید بر ضرورت تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارث گفت : مردم خوب ما باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورت فوت بستگان ،با تکمیل اظهار نامه مالیات بر ارث ،از بروز مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار