جانشین فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی، قرار نیست جای کسی کار کند و مانع انجام وظایف قانونی دیگران باشد بلکه فقط درباره نقش و جایگاه خود می‌توانیم حرف بزنیم؛ در خصوص طرح حیات شبانه، نیاز به شفاف‌سازی است.
کد خبر: ۷۵۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹ 12 June 2019

 ناجا حیات شبانه را قبول ندارد

 

سردار ایوب سلیمانی در حاشیه یادواره ۵۷۴ شهید نظم و امنیت استان کرمان اظهار کرد: قبل از ماه مبارک رمضان، در تهران طرحی به اجرا در آمد تا مردم مؤمن روزه‌دار که در طول روز کمتر فرصت بیرون آمدن از خانه را دارند و شب‌ها به هیأت‌های قرآنی می‌روند و به راز و نیاز می‌پردازند؛ زمینه خدمات مضاعف در سطح شهر را برای آنها مهیا کنیم.

 

وی به آماده‌باش صد درصدی پلیس پایتخت در این طرح اشاره و بیان کرد: در تمام شب‌های ماه رمضان، نیروهای پلیس در همه معابر حضور یافته و وظیفه تأمین نظم، امنیت و آرامش مردم را برعهده داشتند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه این هدف توجیه پذیر بود و در شب‌های ماه رمضان، شلوغی خیابان‌ها تا سحر تفاوت چندانی با معابر در طول روز نداشت؛ افزود: براساس برآورد ما، حضور مردم در مناسبت‌های رمضان امسال، صد درصد بیشتر از سال گذشته بود.

جانشین فرمانده ناجا به گلایه شورای شهر تهران مبنی بر اینکه چرا طرح مزبور بعد از ماه رمضان ادامه داده نشد، اشاره و تصریح کرد: ماه رمضان، ماه ویژه‌ای است و مناجات شبانه مورد تاکید دین ما می‌باشد، در روزهای غیر از آن برای چه موضوعی این طرح را ادامه دهیم؛ حیات شبانه را قبول نداریم، این فرهنگ حتی در اروپا هم نیست و زیر بار آن نخواهیم رفت.

وی اضافه کرد: ما در طول ماه رمضان می‌توانیم پاسخگوی نظم و امنیت باشیم اما در کل سال این ظرفیت برای برقراری نظم و امنیت وجود ندارد.

سردار سلیمانی به وظایف سازمان‌ها و نهادها در حوزه‌های اجتماعی مسئولیت‌های مختلف دارند، اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، قرار نیست جای کسی کار کند و مانع انجام وظایف قانونی دیگران باشد بلکه فقط درباره نقش و جایگاه خود می‌توانیم حرف بزنیم که در خصوص این طرح، نیاز به شفاف سازی است.

این مقام ارشد انتظامی درباره نحوه پاسخگویی نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: ۲۰ درصد کل خدمات حاکمیت به مردم از طریق نیروی انتظامی صورت می‌گیرد که این عدد بزرگی است و لازمه آن حضور دائمی است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه طی ۳۰ سال گذشته، سالانه به طور میانگین ۱۴۰ شهید تقدیم کردیم؛ افزود: البته سال‌های اول که ناامنی‌ها بیشتر و درگیری‌ها گسترده‌تر بود، تعداد شهدا نیز بیشتر بود اما با انجام اقدامات پیشگیرانه، بازدارنده و سیطره‌ای که بر حوزه‌های امنیتی کشور پیدا کردیم، این میزان کمتر شد به گونه‌ای که تعداد شهدا در سال گذشته ۷۳ شهید بوده است.

جانشین فرمانده ناجا بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون، ۱۱ شهید تقدیم نظام کردیم که یکی از آنان شهید "محمدامین الله دادی" مربوط به شب عید فطر کرمان است؛ امیدواریم به نحوی عمل کنیم که امسال روند کاهشی را ادامه دهیم؛ پیام ما این است قدردان کسانی هستیم که همه وجودشان را وقف اهداف انقلاب اسلامی کردند و ان شاء الله ما ادامه دهنده راه آنها بوده باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار