استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: به زودی ۴۳۰ نفر برای پروژه لرزه نگاری در ایوان با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مشغول به فعالیت می شوند، که تمامی این افراد بومی منطقه خواهند بود.
کد خبر: ۷۵۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 13 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست با جمعی از فعالان سیاسی استان اظهار داشت: ایلام دارای ظرفیت های بزرگ ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، اربعین، نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی و …است که در استان های دیگر کمتر این همه ظرفیت در یک استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی به دلیل اینکه در خط مقدمن جبهه های جنگ بوده و هر روز شاهد آماج حملات دشمن قرار داشته، از توسعه عقب افتاده است و حالا مسئولان ارشد کشوری باید به سرمایه گذاری و اختصاص بودجه به این استان توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ارشد استان با مطرح این مسائل در سطح ملی، مسئولان ملی را متقاعد به توجه ویژه به استان در بحث اعتبارات و طرح های کلان کرده اند، گفت: هم اکنون طرح های بزرگی در استات شکل گرفته و در بخث بودجه استان ایلام امروز یک جهش بزرگ پیدا کرده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: هشت هزار میلیارد تومان طرح در سفر رئیس جمهور به استان افتتاح و کلنگ زنی می شود که شامل سه کارخانه بزرگ، آبی کردم ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی، کلنگ زنی طرح راه آهن و.... انجام می شود که تحولات بزرگ اقتصادی برای استان در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: پروژه های نفت و گاز استان مورد توجه مسئولان ارشد کشوری قرار گرفت است، ۷۰۰ میلیون دلار برای توسعه میدان های نفت و گاز استان اختصاص یافته، امروز پروژه هایی مثل فاز دوم پتروشیمی ایلام، پتروشیمی دهلران، ان جی ال دهلران و…به خوبی در حال اجرایی شدن هستند.

وی افزود: به زودی ۴۳۰ نفر برای پروژه لرزه نگاری در ایوان با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مشغول به فعالیت می شوند، که تمامی این افراد بومی منطقه خواهند بود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: بالای ۹۰ درصد جاده ایلام -مهران برای اربعین آماده سازی شده و تاکنون بالای ۳۰۰ میلیارد تومان در این مسیر هزینه شده که در تاریخی راهسازی استان بی نظیر است.

وی گفت: پنج هزار مترمربع سایبان، احداث یک هزار سرویس بهداشتی در پایانه مرزی مهران در حال انجام است، این پروژه ها تا قبل از اربعین به اتمام می رسد و پروژه زیرساختی دیگر ی در حوزه راهسازی در پایانه نیز در حال اجرایی شدن است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار