معاون توسعه مدیریت و منابع جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سیل اخیر پویایی و تحرک را شاهد بودیم و در ترمیم خسارت سیل در ابتدای کار هستیم.
کد خبر: ۷۵۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸ 13 June 2019

 علی فلاح در مراسم تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی میاندورود با بیان اینکه همه مجموعه‌ها به این نتیجه رسیدند که محور اول تحرکات اقتصادی، فرهنگی و توسعه همه جانبه می‌تواند بخش کشاورزی باشد، اظهار کرد: مناطقی که در این بخش بسترها و زیرساخت‌های بهتر و مناسب‌تری دارند ماموریت و مسئولیت آن دوچندان است و میاندورود یکی از شهرستان‌هایی است که تنوع کشاورزی در آن سرآمد استان است.

 

فلاح افزود: در سیل اخیر پویایی و تحرک را شاهد بودیم و در ترمیم خسارت سیل در ابتدای کار هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از یک سوم نیروهای سازمان جوان شد و در سه، چهار دهه اخیر این مقدار نیرو انسانی به بخش کشاورزی سازمان وارد نشده بود، خاطرنشان کرد: میاندورود شهرستان پوششی و پشتیبان ستاد و سازمان در موضوع نیروسازی است.

فلاح تصریح کرد: میاندورود یکی از شهرستان‌هایی بود که بیشترین نیرو جوان به آن تزریق شد اما کمترین حاشیه را داشت.

وی خطاب به مدیر جدید جهاد میاندورود، گفت: اتاق فکرهایی ایجاد کنید تا از تلاش‌گران و نخبگان عرصه کشاورزی بتوانید استفاده بهینه داشته باشید همچنین موضوع تجاری کردن محصولات کشاورزی را به سرانجام برسانید.

علی غلامیان فرماندار میاندورود نیز با بیان اینکه وقتی حرف از جهاد می‌شود یاد جهادسازندگی در ابتدای انقلاب می‌افتیم که خدمات زیادی را داشته است، اظهار کرد: اکثر مردم میاندورود کشاورز هستند و مدیر جهاد باید ارتباط خوبی با مردم داشته باشد و بجای حضور در دفتر کار در بین کشاورزان باشد.

غلامیان بیان کرد: در سیل اخیر خسارت زیادی به بخش کشاورزی ما وارد شده است و مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان تلاش زیادی برای کمک به کشاورزان و جبران خسارت آنها داشته‌اند.

سیدشبر موسوی مدیر سابق جهادکشاورزی میاندورود که هشت سال در این سمت بوده است، اظهار کرد: اخلاق، صبر و شکیبایی را از کشاورزان میاندورودی در زمان سیل و خشکسالی یاد گرفتم.

موسوی با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در زمان مدیریت وی در بخش‌های مختلف کشاورزی، گفت: در زمینه وام کارا به بحث ایجادی پرداختیم و با توجه به شرایط روز، تولید گوشت قرمز دغدغه ما بود.

وی تاکید کرد: بعد از تشکیل شهرستان میاندورود و برای استقرار جهاد کشاورزی در میاندورود از شهرستان‌های دیگر امکانات دفتری گرفتیم تا مستقر شویم و امروز ساختمان جدید نیمه کاره است.

 

سید محمد علوی رئیس جدید جهادکشاورزی میاندورود نیز بیان کرد: ظرفیت خوبی در زمینه آب‌بندان‌ها در میاندورود داریم که مورد تاکید استان نیز است و اگر درخواست احداث هم در جایی مطرح شود پیگیری خواهیم کرد.

علوی افزود: باغات متعدد سیاه ریشه و مرکبات در شهرستان وجود دارد و برای آبیاری آنها و کاهش مصرف آب به آبیاری قطره‌ای نیاز مبرم داریم و باید کشاورزان را به این کار ترغیب کرد.

وی با تاکید بر اینکه در تولید محصولات کشاورزی باید علم روز را به اجرا بگذاریم تا تولید ما افزایش پیدا کند، گفت: باید مواظب اراضی کشاورزی بود تا تغییر کاربری داده نشود و نیاز دارد که دستگاه‌های دیگر در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار