اولین رویداد ایده شو توسط شرکت هزاره سوم زاگرس (مرکز اگریگیتوری ایرانسل) و معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی ( ره ) در محل پارک علم و فن آوری مرکز شتاب دهنده دور نما با حضور تعداد زیادی از فارغ التحصیلان حوزه فن آوری اطلاعات استان برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ 13 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ در این رویداد که جمعی از مدیران ارشد استانی نیز حضور داشتند ، به مباحث ایده پروری، کمک به اشتغال و توسعه پایدار و ثروت آفرینی توسط کارشناسان مربوطه پرداخته شد.

مدیر عامل شرکت هزاره سوم زاگرس در این همایش به ابعاد مثبت برگزاری این رویداد اشاره کرد و با بیان این که در مدت زمان کمتر از 4 ماه از بهمن ماه سال گذشته که مرکز اگریگیتوری ایلام افتتاح شد ، موفق به ایجاد اشتغال برای بیش از هفت نفر شده ، خاطرنشان کرد : در رشته های مختلف فناوری و اطلاعات پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری بتوانیم بستر ایجاد 60 شغل را فراهم کنیم.

سید سجاد موسوی، با بیان اینکه ایجاد شغل برای دولت هزینه بر است، عنوان کرد: دولت ها برای ایجاد هر شغل صدها میلیون تومان باید هزینه کنند اما این پروسه با همکاری بخش خصوصی می تواند بسیار کم هزینه تر باشد و بر این اساس ما برای ایجاد اشتغال پایدار به کمک و همیاری دستگاه های اجرایی نیاز اساسی داریم.

موسوی تاکید کرد: زمینه فعالیت برای شرکت های خصوصی باید توسط مديران ارشد فراهم شود تا همگان شاهد نتیجه مثبت حضور بخش خصوصی در روند اجرایی امورات باشند.

در این رویداد، معاون اقتصادی استانداری ایلام با بیان این که علاقه زیادی به حضور بخش خصوصی در امورات اجرایی کشور دارد، خاطرنشان کرد: تمام تلاشم را برای تسهیل در چنین اقداماتی می گذارم.

نعمتی با بیان اینکه شرکت هزاره سوم می تواند نمونه موفق بخش خصوصی در همکاری با دولت باشد ، عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت هزاره سوم نماینده اگریگیتور ایرانسل در ایلام هست می تواند زمینه ایجاد بسیاری از کسب و کارهای فناوری در استان باشد .

نعمتی خاطرنشان کرد: مجموعه استانداری نیز آماده همکاری با این شرکت و بخش خصوصی و فارغ التحصیلان این حوزه هست.

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان نیز در این همایش با اشاره به این نکته که بحث اشتغال و کسب و کار از جمله مباحث مهم و قابل تآمل است، از حوزه فناوری به عنوان یک حوزه مستعد در راستای توسعه اشتغال در استان نام برد و افزود: شرکت هزاره سوم به عنوان نماینده اگریگیتور ایرانسل یک شرکت موفق در این حوزه است که می تواند بسیاری از مشکلات ما را در این حوزه مرتفع نماید.

عباس بیرامی تصریح کرد: در این حوزه با حضور افراد مستعد و تحصیلکرده می توان در مسیر توسعه قدم گذاشت و با انگیزه و تداوم کار به پایداری توسعه دست پیدا کرد.

این مسئول در ادامه با بیان این که رویداد کارآفرینی ایده شو که توسط شرکت هزاره سوم برگزار شده است می تواند آغاز یک حرکت بزرگ باشد، خاطرنشان کرد: برای ایجاد یک شغل باید مسیر را مد نظر داشته باشیم. ایشان با اشاره به این که ارائه ی ایده در تمام دنیا اتفاق می افتد، تصریح کرد: ایده ها باید از بالقوه به بالفعل برسند تا در جریان واقعی خود پیش بروند.

بیرامی گفت: شرکت بر اساس رسالت خود و در بحث توسعه با توان و ظرفیت در اجرای برنامه های مبتنی بر توسعه و ایده پروری تاکنون حضور داشته و خواهد داشت.

وی نقش اپراتور و حمایت آن از همایش را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه طرح اولیه کسب و کار موفق خلق شده و امیدواریم در ادامه هم روند رو به صعود و ترقی داشته باشد.

برگزاری کارگاه آموزشی از مهم ترین برنامه های این همایش بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار