دیدار شنزو آبه با رهبر معظم انقلاب دوستانه و مفید بود/ دلیل تنش روشن است: "نقض برجام توسط ایالات متحده و تحمیل جنگ اقتصادی بر مردم ایران. "
کد خبر: ۷۵۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ 13 June 2019

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حساب توییتری خود نوشت: دلیل تنش روشن است: "نقض برجام توسط ایالات متحده و تحمیل جنگ اقتصادی بر مردم ایران. "

محمدجواد ظریف روز پنجشنبه در خصوص دیدارهای هیات بلندپایه ژاپنی با مقامات کشور در حساب توییتری خود نوشت: پس از گفت وگوهای ثمربخش با «کونو تارو» وزیر امور خارجه ژاپن، سفر تاریخی نخست‌وزیر «آبه شینزو» هم انجام شد.

رئیس‌جمهور روحانی و آیت‌الله خامنه‌ای گفت وگوهای گسترده‌، دوستانه و ثمربخشی با نخست‌وزیر آبه داشتند.

 

وزیر امور خارجه تصریح کرد: دلیل تنش روشن است: نقض برجام توسط ایالات متحده و تحمیل جنگ اقتصادی بر مردم ایران.
آبه شینزو نخست وزیر ژاپن عصر چهارشنبه در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی به تهران سفر و با مقامات عالی رتبه کشورمان دیدار کرد.
نخست وزیر ژاپن صبح امروز پنج شنبه در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت که «من قصد دارم پیام رئیس جمهوری آمریکا را به جنابعالی برسانم.»
رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی دانم، تاکید کردند: با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به صحبت‌های نخست وزیر ژاپن مبنی بر درخواست آمریکا برای مذاکره درباره موضوع هسته‌ای، گفتند: جمهوری اسلامی ایران به مدت پنج، شش سال در موضوع هسته‌ای با آمریکا و اروپایی‌ها در قالب ۱ + ۵ مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما آمریکا زیر این توافق و قرارداد قطعی زد، بنابراین کدام فرد عاقلی است که دوباره با کشوری که زیر تمام توافق‌ها زده، مذاکره کند؟
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به دشمنی‌های چهل ساله آمریکا با ملت ایران و ادامه این دشمنی‌ها، افزودند: ما معتقدیم از طریق مذاکره با آمریکا، مشکلات ما حل نخواهد شد و هیچ ملت آزاده ای، مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار