رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: ذخیره نهاده‌های تولیدی همچون کنجاله سویا هم به لحاظ موجودی و هم ازنظر قیمت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و مردم دغدغه‌ای در تأمین آن نداشته باشند.
کد خبر: ۷۵۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 15 June 2019

به گزارش تابناک قم، عباس پورمیدانی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته مصلی قدس، با بیان اینکه رژیم طاغوت نسبت به مسائل روستائیان و کشاورزان بی‌تفاوت بود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای رسیدگی به مسائل کشاورزان دستور تأسیس جهاد کشاورزی را صادر کردند.

وی افزود: ترویج فرهنگی جهادی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده و نخستین شاخصه این فرهنگ توجه به نیازهای کشاورزان و بهره‌برداران است؛ شاخصه دیگر توجه به اقشار آسیب‌پذیر بوده و با توجه به اینکه نگاه ایثارگرانه در بین جهادگران وجود دارد، خدمات و فعالیت‌های ما نیز باید به‌صورت جهادی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه سنگر سازان بی سنگر امروز در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی در حال جهاد هستند، گفت: بهره‌وری و تأمین نهاده‌های کشاورزی در دستور کار جهاد کشاورزی استان قم قرارگرفته و بیش از 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال گذشته تحت پوشش آبیاری سیستمی بوده است؛ همچنین مشکلات مربوط به طیور و کاهش تولید آن در نیمه نخست سال گذشته مرتفع شد و بیش از هزار و 100 پروژه کشاورزی و تحت پوشش قرار گرفتن 50 هزار هکتار از اراضی در سال گذشته انجام شد.

پورمیدانی اقدامات انجام‌شده در مسائل مربوط به وام‌های کشاورزان و پرداخت اقساط آنان را قابل‌قبول دانست و مطرح کرد: افزایش علوفه و ارتقاء سطح زیر کشت استان از نتایج مثبت بارندگی‌های اخیر بوده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که به دلیل اهمال و کوتاهی مردم، آسیب‌های جدی به طبیعت وارد می‌شود که ما از مردم عزیز استان تقاضا داریم که در مواقعی که برای تفریح به دل طبیعت می‌زنند، به حفظ و حراست از این مواهب الهی توجه جدی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: با توجه به اینکه در سال رونق تولید قرار داریم، تأمین امنیت غذایی و اطمینان بخشی از تأمین مواد غذایی مردم به‌صورت پایدار در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرارگرفته و امروز ذخیره نهاده‌های تولیدی همچون کنجاله سویا هم به لحاظ موجودی و هم ازنظر قیمت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و مردم دغدغه‌ای در تأمین آن نداشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار