سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از آمادگی این حوزه برای استقبال از گردشگران بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش خبر داد.
کد خبر: ۷۵۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 15 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، مهندس غفار آقازاده سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست این شرکت ضمن اشاره به اینکه بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش از بیستم تیر ماه آغاز می شود، افزود: با توجه به اینکه در طول این جشنواره ، گردشگران زیادی از شهرهای مختلف کشور به جزیره کیش سفر می کنند، زیبایی و آراستگی شهری یکی از موارد مهمی است که در خاطره گردشگران نقش می بندد و می تواند عامل مهمی برای جذب بیشترگردشگران به کیش شود. 

وی با بیان اینکه در این مدت با توجه به حجم ورودی گردشگر به جزیره بر میزان پسماند شهری افزوده می شود، اظهار داشت: برای این منظور ساماندهی لازم در محدوده هتل ها، بازارها و نوار سیاحتی به صورت ویژه انجام خواهد شد و پیش بینی تمهیدات لازم و ارائه خدمات مطلوب تر از جمله رفت و روب در این ایام در دستور کار قرار گرفته است.
مهندس آقازاده در ادامه گفت: شستشوی کلیه مخازن پسماند در سطح جزیره با اولویت مناطق سیاحتی و گردشگری، افزایش شیفت کاری ماشین آلات موجود از جمله پرس زباله، شستشوی مکانیزه، جاروب خیابانی و خودروهای حمل زباله به دلیل افزایش ورود گردشگر، شستشوی کلیه تابلوها، مبلمان شهری، جداول، رنگ آمیزی و ساماندهی فنس های مخصوص مواد بازیافتی ، سم پاشی و طعمه گذاری نوار سیاحتی، مجموعه هتل ها و مراکز خرید از جمله اقداماتی است که به صورت ویژه در ایام جشنواره توسط اداره امور مناطق و پسماند این معاونت انجام می شود.
سرپرست امور شهری کیش و محیط زیست با بیان اینکه فضای سبز کیش یکی از جاذبه های مهم و به یادماندنی در تمام فصول کیش است، عنوان کرد: امسال نیز نگهداری فضای سبز و پارک های جزیره با توجه به شرایط فصلی با برنامه ریزی مشخص اجرا می شود و در این راستا عملیات هرس فضای سبز شامل گیاهان پرچینی، برگ های خشک نخل ها و سر شاخه های مزاحم درختان در معابر و پیست دوچرخه سواری ، انجام می شود.
مهندس آقازاده با اشاره به اینکه در فصل تابستان مصرف آب برای آبیاری فضای سبز افزایش قابل توجهی پیدا می کند، افزود: مصرف آب با توجه به میزان آب در اختیار فضای سبز به خصوص در نوار سیاحتی و بخش های گردشگری به منظور یکنواختی در سبزینگی گیاهان، مدیریت خواهد شد.
وی با بیان اینکه تصفیه فاضلاب در جزیره با اهدافی از جمله حفظ محیط زیست ، سلامت عمومی و مدیریت منابع آب برای آبیاری فضای سبز انجام می شود، گفت: سیستم فاضلاب شهری با انجام نظارت های دقیق و بازدیدهای دوره ای در شرایط آمادگی کاری مطلوب قرار داشته و با حداکثر بهره وری، آمادگی توان تصفیه فاضلاب برای این ایام را دارا است.
همچنین ، سرپرست امور شهری و محیط زیست کیش ضمن اشاره به کنترل و رعایت اصول بهداشتی در سایت بازیافت و پسماند در فصل گرم تابستان، از نظارت ویژه و آغاز فرایند تعمیرات اساسی در این سایت خبر داد و اعلام کرد: با حداکثر بازدهی و حفظ اصول زیست محیطی ، شرایط مطلوب برای جشنواره تابستانی کیش فراهم شده است.
وی از ناوگان حمل و نقل عمومی جزیره به عنوان اولین تصویر سازان ذهن گردشگران از مبادی ورودی فرودگاه و بندر کیش نام برد و اظهار داشت: در طول ایام جشنواره تابستانی تعداد 79 دستگاه مینی بوس، 128 تاکسی خطی و 560 تاکسی تلفنی به گردشگران، خدمات رسانی می کنند.
مهندس آقازاده افزود: علاوه بر افزایش نظارت ها و بازرسی وضعیت ظاهری وسایل حمل و نقل عمومی، در این ایام ، مدیران آژانس ها و یا نمایندگان شرکت ها تا پایان برنامه جشنواره به منظور نظارت دقیق بر عملکرد رانندگان تابعه، هرشب و به طور متناوب مقابل تالار شهر مستقر خواهند بود.
وی در ادامه گفت: گشت شیفت شب نیز در نوار سیاحتی گردشگران، سرویس دهی وسایل حمل و نقل عمومی را کنترل و نظارت می کنند.
سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست از زیبا سازی و نورپردازی به عنوان یکی از ابزارهای توسعه گردشگری یاد کرد و تاکید کرد: نورپردازی معابر در طول جشنواره تابستانی کیش می تواند تاثیر به سزایی در جذب گردشگر و ایجاد خاطره برای گردشگران در شب های کیش داشته باشد.
وی با اعلام اینکه امسال سعی خواهد شد تا نورپردازی معابر کیش از حالت یکنواختی خارج شود، گفت: المان های تزیینی و نوری در اشکال متعدد، جذاب و خلاقانه در معابر مختلف به ویژه در نوار سیاحتی گردشگران تا قبل از شروع جشنواره، کار گذاشته می شود.
گفتنی است، بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش با مشارکت بخش خصوصی با برگزاری برنامه های شاد و مفرح از تاریخ 20 تیر آغاز می شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار