از ابتدای سال جاری تاکنون
معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع،مراتع، درختان و محصولات کشاورزی استان طعمه حریق شده است.
کد خبر: ۷۵۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 16 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ فرزاد یاسمی داشت: با توجه به اخباری که به صورت روزانه از جای جای ایران عزیزمان شاهد آتش گرفتن مراتع، مزارع، جنگل ها، محصولات کشاورزی و … هستیم، می طلبد مردم، کشاورزان و دامداران در این خصوص به جهت پیشگیری از آتش سوزی نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

وی افزود: در راستای پیشگیری از آتش سوزی و هدر رفتن زحمات کشاورزان و فرسودگی خاک و هدر رفتن سرمایه ملی می بایست؛ همه دست در دست هم دهیم تا این موضوع را تا حد امکان به صفر و یا حد اقل برسانیم.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام یادآور شد: دستگاه ها و نهادهای متولی با ارائه آموزش ها و برگزاری کلاس های لازم برای کشاورزان، روستائیان و حتی مردم می توانند قدم های بزرگی در جهت ریشه کردن این موضوع بردارند.

سرهنگ یاسمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع، مراتع، درختان و محصولات کشاورزی استان طعمه حریق شده است، گفت: این میزان شامل ۲۳۱ هکتار مراتع، ۴۰۶ هکتار از مزارع، درختان و محصولات کشاورزی بوده است،.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اکثر کشاورزان عزیز از راه برداشت محصولات کشاورزی امرار معاش می کنند، برای جلوگیری ازهدر رفتن زحمات خود بایستی به توصیه های کارشناسان توجه و نکات ایمنی را رعایت کنند.

سرهنگ یاسمی گفت: زمانی که سطح مزارع، جنگل و مرتع پوشیده از علف و برگ های خشک و هوا گرم است آتش روشن نکنیم ویا کبریت و ته سیگار نیمه سوخته را به ویژه در مزارع و پوشش جنگلی رها نکنیم.

وی با بیان اینکه با مشاهده دود و یا آتش سوزی سعی کنیم آن را خاموش و یا بلافاصله با ماموران خدمات رسان اطلاع دهیم ادامه داد: از بازی کردن کودکان و نوجوانان با آتش، فندک و کبریت جلوگیری کنیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ادامه با اشاره به اینکه قبل از روشن کردن آتش، اطراف محل را از خار، خاشاک و برگ های خشک پاک کرده و با احتیاط آتش روشن کنیم، گفت: در صورتی که آتش سوزی تازه شروع شده یا وسعت آن کم است با پاشیدن آب، خاک و یا کوبیدن با سرشاخه های درختان آن را خاموش کنیم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار