فرماندار دهلران گفت: این شهرستان مرزی و مستعد در عرصه کشاورزی در بخش تولید، اشتغال و درآمدزایی است بطوریکه هم اکنون ارزش محصولات کشاورزی دهلران سالانه هشت هزار میلیارد ریال است.
کد خبر: ۷۵۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 17 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید عسگری گفت: دهلران با توجه به تولید سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال نقش مهمی در تولید و اشتغال و درآمدزایی در بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم، ۵۰ هزار تن ذرت، بیش از ۱۰ هزار تن کلزا و ۷۰ هزار تن سبزی و صیفی نشان از ظرفیت های بخش کشاورزی دهلران دارد که می طلبد در زمینه صنایع تبدیلی در این بخش اقدامات عاجل انجام شود.

فرماندار دهلران با اشاره به بهره گیری از شیوه های آبیاری مدرن در کشاورزی این شهرستان گفت: بهره گیری از این شیوه ها علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش هزینه های کشاورزی موجب افزایش تولید و رونق اشتغال و کشاورزی در منطقه شده است.

عسگری با اشاره به سرمایه گذاری های دولت در بخش کشاورزی اظهار کرد: شهرستان مرزی دهلران با توجه به اراضی مستعد کشاورزی و از طرفی تولید انواع محصولات کشاورزی نیازمند توسعه کارهای کشاورزی وتحقیقاتی است.

فرماندار دهلران فعالیت ۲۸ واحد مرغداری در شهرستان را یادآور شد و گفت: راه اندازی کشتارگاه دام و طیور از اولویت هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار