مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تغییر ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای تیرماه خبر داد.
کد خبر: ۷۵۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 19 June 2019

به گزارش تابناک، منصور شیشه‌فروشدرباره تغییر ساعت اداری در استان اصفهان با  آغاز فصل تابستان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های اداره‌کل هواشناسی استان که حاکی از افزایش دما در روزهای آینده و آغاز فصل تابستان است، شاهد افزایش بار ناشی از استفاده از وسایل سرمایشی و افزایش مصرف برق در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به وقوع خاموشی برنامه‌ریزی‌شده در تابستان 97 افزود: مصرف برق در استان اصفهان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، به‌طوری که هفته گذشته شاهد رشد 8 درصدی مصرف برق در استان بودیم. با توجه به اینکه 8 درصد کل مصرف برق مربوط به ادارات استان است و شرکت برق نیز ساعت 11 تا 17 را ساعت اوج مصرف اعلام کرده و به‌منطور جلوگیری از وقوع بار اضطراری، ساعت کاری ادارات استان از ابتدای تیرماه تغییر می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تا پیش از تابستان سال گذشته استان اصفهان به مدت 10 سال خاموشی برنامه‌ریزی‌شده را تجربه نکرده بود، ادامه داد: سال گذشته سهمیه خاموشی به برخی استان‌ها تعلق گرفت که استان اصفهان را نیز شامل شد. امسال برای پیشگیری از خاموشی و با هدف کاهش حداکثری بار و پیش‌گیری از وقوع بار اضطراری و پس از برگزاری جلسات متعدد تصمیم بر این شد که تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از اول تیرماه تا اطلاع ثانوی یک ساعت زودتر کار خود را آغاز کرده و یک ساعت زودتر خاتمه دهند.

وی با بیان اینکه این بخشنامه در هر اداره و سازمان با توجه به ساعت کاری آن اجرا خواهد شد، تصریح کرد: تیمی از شرکت برق تعیین شده تا گزارش بدهد این طرح چقدر موثر بوده است. با اجرای این طرح در اصفهان در سال گذشته  شاهد کاهش 40 مگاواتی مصرف برق در ادارت شهرستان و کاهش 70 مگاواتی مصرف در کل ادارات استان بودیم.

شیشه‌فروش استفاده از نور خورشید، خاموش کردن وسایل سرمایشی ادارات در ساعات اوج مصرف و استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و کم کردن لامپ‌های اضافه را از الزامات ابلاغی این طرح به تمام ادارات و دستگاه‌های استان دانست و اضافه کرد: یک نفر به‌عنوان مدیر انرژی در دستگاه‌های استان فعال شد تا آموزش‌های لازم در این خصوص را به کارکنان ارائه دهد.

وی تصریح کرد: به منظور مدیریت مصرف انرژی در بخش کشاورزی، مقرر شد اداره برق به کشاورزانی که از ساعت 11 تا 15 برق چاه‌ها را قطع کنند تسهیلات ارائه کند. در بخش صنعت نیز واحدهای صنعتی که تعمیرات اورهال خود را در ساعات اوج مصرف انجام دهند شامل تسهیلات می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان استفاده از ژنراتور برق و استقرار کنتور هوشمند در تمام دستگاه‌ها را از دیگر الزامات اجرای این طرح دانست و بیان کرد: از این پس قبض برق مشترکان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و طبق آمار اداره برق، با اجرای دولت الکترونیک 600 هزار تردد حذف شده است.

وی با توصیه به مشترکان خانگی برای استفاده از نور خورشید، لامپ‌های کم‌مصرف و حذف لامپ‌های اضافه، بر رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در ساخت واحدهای جدید تأکید کرد.

شیشه‌فروش ادامه داد: مصرف برق در استان توسط مسئولان متخصص انرژی ممیزی خواهد شد و تمام دستگاه‌ها و واحدهای صنعتی باید کاهش حداقل 20 درصدی مصرف برق در ساعات پیک مصرف را پیگری کنند. نصب پنل‌های خورشیدی جزو سیاست‌های اداره برق بوده که هم‌اکنون در ساختمان استانداری و شهرداری‌های استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و اداره برق توسعه این طرح را در دستور کار دارد.

وی با تأکید بر مصرف بهینه آب با شروع فصل تابستان اظهار داشت: تمام ادارات استان موظف شدند از دستگاه‌های کاهنده مصرف آب و منبع ذخیره استراتژیک آب استفاده کرده و در آبیاری فضای سبز الگوی مصرف را رعایت کنند. همچنین استفاده از گونه‌های گیاهی کم‌آب‌بر و آبیاری شبانه فضای سبز از جمله توصیه‌های ما به شهرداری بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بازچرخانی آب در صنعت، نگهداری فضای سبز واحدهای صنعتی با استفاده از پساب صنعت و استفاده حداقلی از آب را از جمله توصیه‌های ارائه شده به مراکز صنعتی استان دانست و خاطرنشان کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف آب نیز تیمی ایجاد شد تا ممیزی را پیگیری کند. همچنین شرکت برق آموزش‌های لازم را به مدیران انرژی در دستگاه‌ها ارائه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار