معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از انتشار فراخوان مسابقه طراحی نشانه و المان شهری شهدای سیل گمیشان خبر داد و گفت: این مسابقه با مشارکت استانداری گلستان و همکاری انجمن هنرهای تجسمی استان گلستان برگزار می شود.
کد خبر: ۷۵۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳ 19 June 2019

به گزارش تابناک گلستان، رمضان یازرلو درباره ویژگی های طراحی نشانه برای این مسابقه، گفت: توجه به ارزش زیبایی شناختی و گرافیکی مناسب، انعکاس مفاهیم و نمادهای مرتبط با موضوع،جامع بودن، سادگی و سهولت در خواندن مد نظر و ضروری است.

وی ادامه داد: نشانه می تواند به صورت تصویری یا ترکیبی(تصویری و نوشتاری) بوده و قابلیت استفاده به صورت رنگی و تک رنگ و قابلیت استفاده در سایز های مختلف را داشته باشد.

یازرلو افزود: فایل های ارسالی می بایست جهت داوری به صورت jpg با وضوح dpi ٣٠٠در اندازه A٤و با حجم حداکثر MB ٥بوده و به همراه طرح ها، مشخصات طراح حاوی مشخصات صاحب اثر، نام و نام خانوادگی و شماره تماس، ضروری است.

وی تصریح کرد: در صورت برگزیده شدن اثر، فایل نهایی به صورت وکتور دریافت می شود و هر شرکت کننده می تواند حداکثر سه اثر ارسال کند.

در ادامه یازرلو درباره ویژگی های طراحی المان نیز، گفت: ارزش زیبایی شناختی و تجسمی مناسب، انعکاس دهنده مفاهیم و نمادهای مرتبط با موضوع،جامع بودن، پویایی و امید بخش بودن و قابلیت ساخت با مواد مقاوم در فضای باز از مولفه های ضروری برای طراحی المان مد نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در طراحی المان ارسال اثر باید به صورت سه بعدی و حداقل در سه جهت طراحی شود، افزود: در صورت برگزیده شدن اثر و در صورت تمایل با صاحب اثر جهت اجرای پروژه همکاری می شود.

رمضان یازرلو، خاطر نشان کرد: فایل های ارسالی جهت داوری به صورت jpg با وضوح ٣٠٠ dpi در اندازه A٤و با حجم حداکثر MB ٥باشد و هر شرکت کننده می تواند حداکثر سه اثر ارسال کند وبه همراه طرح ها، مشخصات طراح حاوی مشخصات صاحب اثر، نام و نام خانوادگی و شماره تماس، ضروری است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، مهلت ارسال آثار را تا ٣٠ تیرماه اعلام کرد و گفت: داوری آثار ٢٥ تیرماه و اعلام برگزیدگان و اختتامیه ٣٠ تیرماه خواهد بود.

یازرلو درباره جوایز این رخداد فرهنگی و هنری، گفت: جایزه اثر برگزیده در بخش نشانه ١٠٠٠٠٠٠٠ ریال و جایزه اثر برگزیده در بخش المان ٢٠٠٠٠٠٠٠ ریال پیش بینی شده است.

یادآوری می شود علاقه مندان می توانند آثار خود را به پست الکترونیکی honari.golestan@farhangmail.ir ارسال کنند و به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ٠١٧٣٢٢٢٦٠٦٠ تماس حاصل فرمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار