مدیر کل میراث فرهنگی ایلام:
مدیر کل میراث فرهنگی ایلام از توسعه زیرساخت های غار زینه گان واقع در شهرستان مهران به عنوان شاخص ترین اثر طبیعی ایلام خبر داد.
کد خبر: ۷۵۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 22 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: توسعه صنعت توریسم و گردشگری در استان ایلام می‌تواند منجر به توسعه کل استان و اشتغال بسیاری از جوانان بیکار منطقه شود.

وی افزود: غار زینه گان به عنوان شاخص ترین اثر طبیعی استان ایلام واقع در منطقه صالح آباد از توابع شهرستان مهران دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش گردشگری است که نیازمند امکانات، سرمایه‌گذاری و معرفی است.

شنبه زاده با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های غار زینه گان هم اکنون توسط میراث فرهنگی استان در حال اجراست، تصریح کرد: ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار ملی برای ایجاد زیرساخت این منطقه شامل عملیات اجرایی راه دسترسی اختصاص یافته و این پروژه هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام عنوان کرد: دسترسی آسان گردشگران به این پدیده منحصر به فرد هدف از توسعه زیرساخت های این منطقه است.

وی بیان داشت: غار «زینه گان» مهمترین اثر طبیعی ایلام برای گردشگران در فصل تابستان است، افزود: در گرمای بالای ۵۰ درجه منطقه صالح آباد، در غار زینه گان انگار باران می بارد و بوی سبزه و گل‌ها در میان نیزارها روح و تن را به میهمانی می‌خواند.

شنبه زاده تصریح کرد: سال گذشته و در سال جاری میراث فرهنگی استان برای رونق گردشگری در این منطقه، در چندین نوبت فراخوان برای جذب سرمایه گذر در این منطقه اعلام شده است.

این غار روباز که بیش از یک کیلومتر طول دارد دارای آب جاری، دهلیزهای آبگیر، قندیل‌های متعدد و آبچک های طبیعی و بسیار جالب است.

غار زینه‌گان به دلیل فرسایش توسط یک رودخانه کوچک در سالیان متمادی به وجود آمده، که به حالت دالانی شکافت مانند در داخل زمین است که به همین دلیل به آن غار روباز زینه گان می‌گویند.

این غرا در ۱۰ کیلومتری بخش صالح آباد واقع است و از مهمترین اماکن گردشگر پذیر این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار