مدیر جهاد کشاورزی دهلران از برنامه ریزی برای بکارگیری هواپیمای سمپاش به منظور مقابله با ملخ های صحرایی مهاجم خبر داد.
کد خبر: ۷۵۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 22 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس احمدی گفت: حدود پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان مورد حمله ملخ های صحرایی مهاجم قرار گرفته و در حال حاضر عملیات سم پاشی بصورت دستی در سطح هشت هکتار از اراضی در دست اقدام است.

وی از شناسایی مراکز بحرانی شهرستان که مورد هجوم ملخ‌های مهاجم صحرایی واقه شده اند خبر داد و افزود: سم به اندازه کافی جهت پوشش مناطق خریداری شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران یادآور شد: اقدامات لازم برای استفاده از هواپیمای سم پاش انجام شده و امروز بوسیله هواپیما کار سم پاشی در این میزان هکتار عملیاتی می‌شود.

فرماندار دهلران هم گفت: بلافاصله بعد از دریافت خبر ورود ملخ‌های مهاجم مراتب به ستاد بحران استان اعلام شد.

مجید عسگری گفت: متعاقب آن ستاد بحران شهرستان در راستای هماهنگی‌ها و اقدامات و همکاری با جهاد کشاورزی تشکیل و از مناطق مورد هجوم ملخ‌های صحرایی بازدید و بررسی نیز انجام شد.

وی گفت: در ستاد بحران استان همچنین اعتبار لازم برای مبارزه به ملخ‌های مهاجم در شهرستان اختصاص یافت.

عسگری تاکید کرد: کشاورزان و بویژه دامداران از تردد غیر ضرور در مناطق سم پاشی شده خودداری کنند تا شاهد تسریع در روند کار باشیم.

فرماندار دهلران گفت: بیشترین حجم ملخ‌ها در ناحیه زبیدات عراق قرار دارند که ملخ‌های مهاجم به مناطق شهرستان از نسل دوم و حاصل تخم ریزی ملخ‌های بالغ در کشور عراق هستند که نیاز است کشور عراق برای نابود کردن انها اقدام جدی و عملی انجام دهد.

گفتنی است سه میلیارد ریال در گام اول برای مبارزه و مهار ملخ های صحرایی شهرستان دهلران اختصاص یافت.

ملخ‌های مهاجم صحرایی تاکنون بیش از یک میلیون هکتار از اراضی زراعی، باغی و طبیعی کشور در ۱۰ استان کشور را درگیر و آلوده کرده است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار