‍ مدیر کل میراث فرهنگی ایلام :
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: خوشبختانه گردشگران بسیاری به استان سفر می کنند و اکثر آنان به دنبال صنایع دستی استان می باشندکه این امر رونق تولید اقتصاد استان را تقویت خواهد کرد.
کد خبر: ۷۵۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 22 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده در خطبه های پیش ازنماز جمعه شهر ایلام گفت: با توجه به نیاز و در راستای فروش صنایع دستی باید کاربری عمل شود و تقاضای بازار تولیدات باید به سمت صنایع دستی برود.

وی افزود: تحقق شعار سال در نتیجه حمایت از صنایع دستی است، به دلیل اینکه هنری کاملا بومی و منطقه ای است و معرف آثار استان ایلام است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: بسیاری از تولیدات مفاهیم دینی و قرآنی دارد، صنایع دستی امروز نقش مهمی در تولید و اقتصاد خانواده ها ایفا می کند و هر فردی می تواند ساعاتی از روز را به تولید بپردازد.

شنبه زاده ادامه داد: خوشبختانه گردشگران بسیاری به استان سفر می کنند و اکثر آنان به دنبال صنایع دستی استان می باشندکه این امر  رونق تولید اقتصاد استان را تقویت خواهد کرد.

شنبه زاده بیان داشت: سال گذشته ۱۰۰ دوره آموزشی صنایع دستی در استان برگزار شده و در این راستا ۲ هزار ۳۰۰ نفر وارد عرصه تولید صنایع دستی به صورت خانگی و کارگاه شدند.

وی تصریح کرد: در راستای رونق تولید ملی اداره کل صنایع دستی استان از تولید کنندگان صنایع دستی حمایت کرده و تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام اظهارداشت: سال گذشته ۴۹ کارگاه تولید صنایع دستی تاسیس و راه اندازی شده و در این راستا ۲ هزار ۳۰۰ کارت شناسایی صنعت گری دریافت کردند

وی یادآور شد: همچنین سال گذشته ۳۳ نمایشگاه صنایع دستی به عناوین مختلف در سطح استان برپا و در معرض دید عمومی قرار گرفت.

وی در ادامه به راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشینه صنایع دستی در استان تکمیل زنجیره این اثر دستی نیازمند مشارکت و همکاری مردم و مسولان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار