حسن موحد در گفتگو با تابناک:
رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت: همه اصحاب رسانه با حفظ احترام و سلایق باید در یک جبهه اصلی دفاع از منافع ملی ومطالبات رهبری قرار گیرند و به یک سنگر رسانه‌ای قوی و قدرتمند تبدیل شوند.
کد خبر: ۷۵۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 24 June 2019

حسن موحد مسئول  سازمان بسیج رسانه استان در گفتگو با خبرنگار تابناک با اشاره به گفته‌ی امام خمینی (ره) که فرمودند؛ رمز پیروزی انقلاب، ایمان و وحدت شماست و ضامن این پیروزی ولایت فقیه می‌باشد گفت: بیان امام یک رهنمود، اصل و رمز حرکت است که بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران آن را به جهان آموخت و براساس همین آموزه است که چهل سال این نظام شکل گرفته و جریان دارد.

موحد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما در همه عرصه‌های اجتماعی، علمی، فن آوری و ... توانسته قله‌های مختلف را فتح کند جمهوری اسلامی ایران را دموکراتیک‌ترین کشور دنیا دانست و افزود: عزتمندی، اقتدار، امنیت و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران سبب شده که تکیه گاه ملت و کشور‌های آزاده و فقیری باشد که مورد ظلم واقع شده اند.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: ملت ایران از ابتدای انقلاب تاکنون همگام، هم قدم و همزبان با ملت فلسطین ایستاده. زمانی بود که تمام کشور‌های عربی با شعار ناسیونالیستی در مقابل اسرائیل ایستادند، اما ۶ روز بیشتر دوام نیاوردند، اما امروز حزب الله لبنان و مردم فلسطین با الهام از انقلاب اسلامی و تفکر امام با مقاومت و ایستادگی، توانستند آستانه تحمل اسرائیل را از ۳۳ روز به ۲ روز برسانند و چهارمین ارتش مکانیزه دنیا را طی دو روز تسلیم جریان انقلابی خود کنند و این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

وی ضمن اشاره به نقش الهام بخش جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های مظلوم و آزاده گفت: مسئولین ما در پیگیری و تحقق آرمان‌های امام ثابت قدم و متعهد بودند و همین مسئله زمینه ایجاد اعتماد جهانی به ایران را فراهم نمود و از طرفی دشمن با دروغگویی‌ها، خلف وعده‌ها و بی تعهدی هایش به بی اعتماد‌ترین دولت ها تبدیل شده و رو به افول است. به لطف خدا منطق اسلام، امام و شهدا این کاخ شیشه‌ای را فرو میریزد.

موحد با اشاره به برکات ایستادگی ادامه داد: امروزه جمهوری اسلامی بعد از گذشت چهل سال به یک قطب برجسته و قدرتمند در دنیا تبدیل شده طوری که قدرت‌ها و کشور‌های بزرگ که قبلا در بلوک بندی‌های جهانی در مقابل ما بودند با اشتیاق و اطمینان خاطر، آمادگی تعامل و مراوده با ایران را دارند و ما نباید این تفکر مقاومت و ایستادگی را فراموش کنیم.
ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: مقایسه‌ی عاقبت محمد مرسی و سه سال تکیه بر آمریکا با رئیس جمهور سوریه و تکیه بر اصول جمهوری اسلامی ایران در یک دهه که توانست نقشه دشمنان را نقش بر آب کند نشانگر جایگاه مقاومت و ایستادگی در کشور‌های منطقه است.

وی در ادامه با الهام گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب گفت: باید مرحله‌ی خودسازی، جامعه پرورانی و تمدن سازی را در جهت آرمان‌های بلند انقلاب، دنبال کنیم و با تحقق این مهم، شعار‌های جهانی فطری و همیشه زنده‌ی انقلاب را همواره اثبات نماییم.

ایشان با تاکید بر برداشتن گام‌های موثر توسط جوانان با روحیه انقلابی و جهادی افزود: امام خمینی در زمانی که مورد هجمه جهان بودیم بر جوان‌ها تکیه کردند و علم دفاع را به دوش آنان نهادند و سیلی که استکبار جهانی همواره از جوانان این مملکت خورده مثال زدنیست. برای ادامه این راه آنچه مقام معظم رهبری از ما می‌خواهد توجه به جوانان و خوشبینی به آینده است.

وی با اشاره به اهمیت رسالت اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گفت: اصحاب رسانه یک شأن انبیائی و اولیایی دارند. همانطور که ما علمدارانی همچون امام، رهبری و شهدا داریم که خبررسان انقلابند، اصحاب رسانه حوارییون این حرکت انقلابی هستند و جبهه رسانه و اصحابش در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند. امروزه دشمن با هدف باطلی که دارد چندین هزار کیلومتر آن طرف‌تر از مرز‌های ما، به خود اجازه می‌دهد که در جزئی‌ترین مسائل ما دخالت کند و با بزرگنمایی نقاط ضعف و ضعیف جلوه دادن نقاط قوت ما مدیریت افکار عمومی را بدست گیرد و جهت دهی کند. تا حدی که برای آن بودجه‌های عظیم را سرمایه گذاری کرده اند. ما این حق را داریم که از کیان، اعتقادات، خانواده، و تمامیت ارضی خود دفاع کنیم.

وی در ادامه در خصوص انهدام پهباد جاسوسی آمریکا اظهارکرد: بحمدالله امروزه کشور به یک بلوغ سیاسی، بصیرتی و توانمندی رسیده که پهباد فوق پیشرفته و ۲۲۲ میلیون دلاری که برای اولین بار از آن رونمایی شده بود در مقابل جوانان انقلابی و سامانه‌ی بومی که با تفکر همین جوانان و هدایت رهبر فرزانه انقلاب تولید شده، با کمترین هزینه‌ای ساقط می‌شود. همانطور که جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و امنیت است رسانه‌ها هم باید همتراز با انقلاب رشد کنند. همه اصحاب رسانه با احترام و حفظ سلیقه‌های سازمانی و ساختاری باید در یک جبهه اصلی در دفاع از منافع ملی، تمامیت ارضی و مطالبات رهبری قرار گرفته و به سنگری واحد در دفاع از مملکت و یک جبهه‌ی رسانه‌ای قوی و قدرتمند تبدیل شوند. این علمداری هم به بسیج داده شده، همان طور که در هشت سال دفاع مقدس علمدار سینه چاک و مطیع ولایت بوده و با میثاق خونین خود بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی نموده، امروز هم باید این قدرت بسیج شوندگی را در فضای رسانه ایجاد کند تا با هم افزایی بتوانیم در این عرصه گام‌هایی موفق‌تر و موثر‌تر برداریم.

ایشان در ادامه ضمن تاکید به اهمیت ماموریت بسیج رسانه در ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی، ارزش‌های اخلاقی و انقلاب اسلامی، ایجاد زیر ساخت جهت تحقق این مهم را یاد آور شد و افزود: بسیج رسانه با توجه به اینکه مدت کوتاهیست شروع بکار کرده توانسته قدم‌های مثبتی در استان بردارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به برگزاری جشنواره‌های ابوذر، قلم‌های وحدت آفرین، عفاف و حجاب و برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری مقدماتی و پیشرفته، فن بیان، مشاوره اصحاب رسانه و همچنین برگزاری اردو‌های جهادی و زیارتی اشاره نمود.

وی برگزاری نشست‌های اصحاب رسانه با مدیران طی برنامه‌های اجرایی مختلف را بخش دیگری از فعالیت‌های بسیج رسانه عنوان و تصریح کرد: به خاطر حفظ شأنیت اصحاب رسانه در یک نشست از مدیران دعوت کردیم تا با ایجاد فضایی صمیمانه بین رسانه و مدیران، دیوار بی اعتمادی بین این دو را خراب کنیم تا شاهد تقویت و همزبانی باشیم نه تخریب.

رئیس بسیج رسانه استان در ادامه با اشاره به اشتیاق اصحاب رسانه در جذب و ارتباط با بسیج رسانه گفت: جامعه هدف ما از آنچه که برایش تعیین شده فراتر رفته و این خود نشانگر توانمندی جبهه‌ی رسانه‌ای انقلاب می‌باشد و بسیج رسانه متعلق به تمامی رسانه هاست.

ایشان ضمن عظیم خواندن فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف تقدم دارد و اگر به آن عمل شود و در جامعه قوت بگیرد نهی از منکر خود به خود کمرنگ می‌شود. همه‌ی اصحاب رسانه وظیفه داریم بخشی از وقت و ظرفیت خود را در خدمت تحقق این فریضه‌ی الهی بگذاریم.

موحد در پایان گفت: ما در آینده برنامه‌هایی داریم که به تدریج اعلام خواهیم کرد از جمله برگزاری نشست اصحاب رسانه با ستاد امر به معروف جهت ارائه پیشنهادات و معرفی ظرفیت‌های خود و رساندن مطالبات این ستاد به گوش اصحاب رسانه.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار