معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام؛
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام گفت: ۱۴ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان ایلام فعال است که سومین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی با هدف کاهش مراجعات غیر ضروری به دادگستری‌ها، تکریم ارباب رجوع و افزایش سرعت، دقت و شفافیت در دادرسی و صرفه‌جویی در زمان، در شهرستان ایلام راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۷۵۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 24 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  جعفر تعمیرکاری  اظهار داشت : نزدیک به ۹۲ درصد ابلاغیه‌ها توسط فناوری اطلاعات به مردم ابلاغ می‌شود و این کار سبب جلوگیری از مراجعات غیر ضروری به دادگستری شده است.

وی گفت: سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف ارائه تسهیلات به مردم و کاهش مراجعه های حضوری به مراجع قضایی با حضور جمعی از مسئولان استانی در شهر ایلام راه اندازی شد.

تعمیرکاری  یادآور شد: فناوری اطلاعات در کمترین زمان با حداکثر سرعت و بالاترین بهره وری  در حال ارائه خدمات الکترونیک را به مردم است .

وی مردم می توانند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک در هر نقطه از کشور شکایات، دادخواست، اظهارنامه و … خود را به تمام دادگستری‌ها ارسال و در خصوص مسائل مختلف قضایی بدون نیاز حضوری، مطالبات قانونی خود را تا دریافت نتیجه پیگیری کنند.

تعمیرکاری ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را گامی در جهت سیاست‌های مقام معظم رهبری در راستای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها دانست، یادآور شد: مهمترین مطالبه مردم و دستگاه قضا، دسترسی آسان مردم به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی بوده و فن‌آوری اطلاعات در این راستا بسیار تاثیرگذار است‌.

وی افزود: فساد باید در ادارات ریشه کن شود که  با استفاده از  فناوری اطلاعات در شفاف‌سازی و کاهش فساد سازمان‌ها این امر امکان پذیر است .

وی با اشاره به تحول خدمات رسانی در دستگاه قضایی اضافه کرد: ارتقا وضعیت دادرسی، کیفیت و ارائه خدمات را تسهیل می‌کند و برای تحقق این موضوع استفاده از جدیدترین ابزارها لازم است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام تصریح کرد:  در زمینه زیرساخت‌های ارتباطی  تمامی  ادارات قضایی سطح استان برای اولین بار درکشور به فیبر نور مجهز شدند .

وی گفت: در سال‌های گذشته برای شمارش پرونده‌های قضایی در شعبه‌ها با مشکل مواجه بودیم که با راه‌اندازی سامانه جامع آماری این مشکل رفع و پرونده‌ها بصورت دقیق رصد خواهند شد./م

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار