مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام از اجرای عملیات آبرسانی به ۱۵ روستای این استان در سال جاری خبر داد. میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای ایلام به نسبت جمعیت بیش از ۲ برابر حد مجاز است در حالیکه الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در شبانه روز است.
کد خبر: ۷۵۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ 25 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله تیموری از اجرای عملیات آبرسانی به ۱۵ روستای این استان در سال جاری خبر داد و اظهارکرد: با بهره برداری از این تعداد روستا و از محل اعتبارات ملی و استانی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت روستایی ایلام از نعمت آب شرب بهره مند می شوند.

وی افزود: سال گذشته عملیات آبرسانی به ۳۸ روستا با جذب اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع توسعه ملی و مجتمع های اولویت دار در مناطق مختلف این استان اجرا شد.

تیموری با اشاره به اینکه ساخت مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار آب و فاضلاب روستایی ایلام قرار دارد، یادآور شد: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تلاش است با تکمیل تعداد دیگری از این مجتمع ها، علاوه بر بهره مندی بیشتر روستائیان از آب شرب، تعداد زیادی از روستاها را نیز از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.

مدیرعامل شرکت آبفار ایلام، شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و تصریح کرد: شاخص کیفیت آب شرب روستایی هم اکنون به بالای ۹۹ درصد رسیده است.

وی به میزان مصرف بیش از حد آب در سطح روستاهای این استان اشاره کرد و گفت: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای ایلام به نسبت جمعیت بیش از ۲ برابر حد مجاز است در حالیکه الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در شبانه روز است.

وی با اشاره به بارش نزولات آسمانی در سال گذشته و اوایل فروردین ماه امسال گفت: استان ایلام سومین استان پر بارش امسال در سطح کشور بود اما با توجه به جنس زمین و ضریب نفوذ پذیری پایین، این بارش ها بیشتر برای منابع آب سطحی مناسب بوده و بصورت سیلاب از استان خارج و تاثیر چندانی در منابع آب زیر زمینی در سطح استان نداشته است.

تیموری به چگونگی مصرف بهینه آب از سوی مردم اشاره کرد و افزود: مردم باید در فصل گرم سال از مصرف بی رویه آب جلوگیری کنند و به افرادی هم که آب را درست مصرف نمی کنند تذکر دهند چراکه بررسی ها حاکی از آن است هنگامی که دمای هوا در تابستان بالا می رود مصرف آب افزایش قابل ملاحظه ای می یابد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار