مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایلام:
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام از پرداخت تسهیلات لوله کشی گاز به منازل مسکونی استان که از نعمت گاز بی بهره اند خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 26 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اصغر چاغروندی افزود: در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان در هفته جاری مصوب شد با هدف صیانت از حقوق شهروندی و بهینه‌سازی در مصرف انرژی به خانوارهای کم بضاعت و محروم از گاز، تسهیلات لوله کشی گاز خانگی پرداخت شود.

وی افزود: مدیریت ارشد استان در این نشست تاکید کرد اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خانواده‌هایی را که توان مالی کمتری دارند کمک و با همکاری شرکت نفت، شرکت گاز و بانک‌ها این تسهیلات پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ هزار خانوار استان از نعمت گاز بی بهره اند، یادآور شد: اعطای این تسهیلات می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات را در راستای بهره مندی از نعمت گاز طبیعی مرتفع کند.

چاغروندی سقف تسهیلات پرداختی را ۳۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: هم اکنون توزیع نفت سفید به خانوارهای فاقد گاز طبیعی در استان از طریق پرداخت الکترونیکی (پوز) صورت می‌گیرد.

 سهمیه سوخت صادراتی مرزنشینان ایلامی به پنج میلیون لیتر افزایش یافت

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش سهمیه سوخت صادراتی به مرزنشینان این استان خبر داد و گفت: ۲۰ درصد از عوائد حاصله از سود فروش سوخت متعلق به خانوارهای مرزنشین است.

چاغروندی ادامه داد: این میزان سهمیه فروش سوخت صادراتی دربازه زمانی ۲ ماهه است و خانوارهای مرزنشین روستایی ۲۰ درصد سود حاصل از فروش سوخت را دریافت می‌کنند.

به گفته وی سوخت صادراتی مرزنشینان ایلامی به استان خراسان رضوی به عنوان استان معین جهت فروش انتقال داده و سود حاصل از آن به مرز نشینان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه ایلام از ساماندهی معیشت ۶ هزار و ۶۰۰ خانوار مرزنشین در این استان خبر داد و افزود: در مرحله اول مجوز صادرات فروش چهار میلیون لیتر سوخت برای مرزنشینان این استان اخذ و صادر شد که سود حاصل از این میزان فروش نیز به خانوارهای مرزنشین پرداخت گردید.

به گفته چاغروندی، خانوارهایی که تا شعاع ۲۰ کیلومتری از مرز سکونت دارند، مشمول این قانون قرار می‌گیرند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار