مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ؛
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: نوسازی صنوف نیازمند سرمایه در گردش است که از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک ها می شود به اصناف کمک کرد.
کد خبر: ۷۵۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸ 26 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  یارالله نصیری در جمع روسای اتحادیه های صنوف مختلف استان اظهار داشت: سه هزار و ۲۶۵ فقره پروانه صنفی در سال گذشته در استان صادر شده که با توجه به بررسی های انجام شده ۶۲ درصد آنها منجر به ایجاد اشتغال شده است که بر اساس آمار نشان می دهد دو هزار نفر در واحدهای صنفی مشغول به کار شده اند.

وی افزود: بیش از ۳۰ هزار و ۸۵۲ واحد صنفی در سطح استان وجود دارد که حدود دو هزار از آنها از نظر انقضای پروانه دچار مشکل هستند و باید برای تعیین تکلیف آن اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: اصنافیان و بازار همواره حامی انقلاب و نظام بوده و اکنون در این شرایط اقتصادی نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی و دور زدن تحریم ها دارند.

حیدر نعمتی با تبریک روز ملی اصناف اظهار داشت: اصناف و بازاریان مهمترین نیروهای اجتماعی جامعه هستند و کارکردهای سیاسی، اقتصادی و ارزشی خاصی در جامعه دارند.

وی افزود: اصناف جزء بزرگترین نهاد مدنی کشور است که توسط خود مردم اداره می شود و روز اصناف یادآوری برای توجه به این قشر بزرگ و سرنوشت ساز جامعه است.

وی ادامه داد: به منظور ارتقا سطح دانش بازاریان می توان با برگزاری دوره های آموزشی از قبیل بازاریابی و مشتری مداری، تکمیل زنجیره ارزش و استفاده از تکنولوژی نوین با همراهی شرکت های دانش بنیان برگزار شود.

نعمتی گفت: بازاریان می توانند در اقتصاد مقاومتی و شرایط کنونی با دور زدن تحریم ها و رعایت انصاف در عرضه به موقع و قیمت مناسب کالا به مردم و دولت کمک کنند.

وی اظهار داشت: هدف همه ما ارایه خدمات مطلوب به مردم است و برای مهار تخلف در سطح بازار باید نظارت ها بیشتر و محسوی باشد.

وی افزود: صنوف باید به سمت دانش بنیان شدن و تکمیل زنجیره ارزش هدایت شوند و در بحث خدمات کالایی از قبیل بسته بندی و برندینگ و ارتقا کیفیت پیشگام باشند تا علاوه بر جذب مردم به حفظ اشتغال و رونق تولید ملی کمک کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار