معاون آموزشی دانشگاه ایلام:
معاون آموزشی دانشگاه ایلام گفت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم مجوز اولین دوره پذیرش رشته مهندسی نفت در دانشگاه ایلام گرفته شد.
کد خبر: ۷۵۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 01 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مصطفی نعمتی معاون آموزشی دانشگاه ایلام گفت: مجوز رشته مهندسی نفت در مقطع کارشناسی از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم گرفته شده است و در مهرماه سال‌جاری اولین دوره پذیرش دانشجو در این رشته انجام خواهد گرفت.

وی  افزود: ظرفیت پذیرش دانشجویان مهندسی نفت ۴۰ نفر از طریق آزمون سراسری انجام خواهد شد. با توجه به وجود منابع عظیم نفت و گاز در استان ایلام و ضرورت توسعه صنایع مرتبط در چند سال اخیر، دانشگاه ایلام تربیت نیروی متخصص و کارآمد در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام تصریح کرد: اساس‌ دروس‌ رشته مهندسی نفت مبتنی‌ بر مکانیک‌ سیالات‌، دینامیک‌ گازها، ترمودینامیک‌ سیالات‌، انتقال‌ جرم‌ و اقتصاد مهندسی‌ است‌ تا مهندسینی کارآمد تربیت شوند که‌ بتوانند روش‌های‌ بهینه‌ بهره‌برداری‌ از منابع‌ نفت‌ و گاز را طراحی‌ و اجرا کنند.

به گفته نعمتی بیش از ۶ هزار دانشجو در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند که ۵۴ درصد این تعداد را خانم‌ها تشکیل خواهند داد.

لازم به ذکر است، وجود ۵/ ۳ درصد ذخایر نفت و ۱۱ درصد ذخایر گاز، ایلام را به یکی از قطب‌های مهم انرژی ایران تبدیل کرده است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار