در سالروز آزاد سازی مهران ودر گفتگو با رسانه ملی صورت گرفت :
بله، شاید در شیوه کار اختلاف نظر بوجود داشته باشد ،شاید بر روش برخی همکاران وعملکرد وی نقدی وارد باشد ،اما انصاف رسانه ای ومروت انسانی حکم می کند که نقدها در زمان خود وخوبیها نیز در جای خود بیان شود ،امروز ایشان به خوبی مظلومیت ایلام را در رسانه ملی فریاد زد ،سلیمانی دشتکی تبلور خواسته چندین ساله مردم استان ایلام شد.
کد خبر: ۷۵۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 01 July 2019

تابناک ایلام ::امروز 10 تیر ماه مصادف با عملیات غرورآفرین کربلای یک است ،عملیاتی که با رشادتها و جانفشانی های دلیرمردان همیشه قهرمان این آب وخاک ،ودر نبرد ورشادتی بی نظیر ،مهران به دامن مام وطن بازگشت ،تا به میمنت خون این عزیزان امروز به دروازه امن عتبات عالیات و بارانداز اربعین حسینی تبدیل شود.

در این مقال بنای پرداختن به مباحث تکراری و کلیشه ای ندارم ،چرا که در این سالها ودر قالب مقالات ،یادداشتها،نشستها ،کتابها و ...به ایثارگری هاورشادتهای مردمان مقاوم اما مظلوم این سامان نوشته شده ،اما در خصوص مظلومیت وگمنامی آن هرچه بگوییم وهرچه بنویسیم بازهم کم است !

چرا که مهران ،ایلام و دهلران نه در جنگ کم فروشی کردند ونه در دوران سختی های چهل ساله انقلاب هرگز پشت مسئولین ونظام راخالی نکردند ،اینک به برکت حضور این مرزداران بی منت است که مرز 430کیلومتری ایلام باعراق ،نام امن ترین مرز بین المللی کشور رابه یدک می کشد و درسایه این امنیت است که چرخ های اقتصادی کشور از کرم نفت و گاز ایلام می چرخد!

امروز صدای مظلومیت دیارم گوش خراش است ،اما هیچ گوشی بدهکار آن نیست !مهرانی که همسنگ خرمشهر در استقامت وپایداری همچنان بر تارک دفاع هشت ساله می درخشد ،شرهانی که هنوز بوی خون می دهد و چیزی از شلمچه کم ندارد وایلامی که  سخاوتمندانه دامن بر بمبهای خوشه ای و موشکهای دشمن گشود اما هرگز خالی از صدای هیاهوی کودکان وغریو دلخراش مادران فرزند از دست داده نشد! چرا که در تقویم ملی ورسانه های کشوی همچنان مظلومند وغریب!

دهه ها از این سکوت  منفعلانه مسئولین ونمایندگان مردم استان در مقابل این بی تفاوتی وتبعیض غیر مسئولانه می گذرد ،از حنجره هیچ مسئول ونماینده ای صدای مظلومیت ایلام به گوش نمی رسید ،البته به یاد دارم که مرحوم "مرتضی کرمی "نماینده فقید استان در مجلس هفتم ،در نطقی که زبان دل همه ایلامیان بود ،مظلومیت مردم ایلام وغبار نشسته بر روی تصویر استقامت وپایداری آنان در هشت سال دفاع نابرابر را بر بام ایران فریاد زد،اما کماکان نام ایلام ،مظلومیت مهران وگمنامی شرهانی آن همچنان در زیر خروارها گردوغبار نسیان وغفلت مسئولین مدفون است!

اما امروز استاندار ایلام که خود زجر کشیده غربتها وتبعیض های کشنده  زاگرس است ،خود ایلامی نیست ،اما ایلامی تر از هر ایلامی ،بغض فرو خورده صدهها هزار هم استانی را به خوبی فریاد زد!

بله، شاید در شیوه کار اختلاف نظر وجود داشته باشد ،شاید بر روش برخی همکاران وعملکرد وی نقدی وارد باشد ،اما انصاف رسانه ای ومروت انسانی حکم می کند که نقدها در زمان خود  وخوبیها نیز در جای خود بیان شود ،امروز ایشان به خوبی مظلومیت ایلام را در رسانه ملی فریاد زد ،سلیمانی دشتکی تبلور خواسته چندین ساله مردم استان ایلام شد.

استاندار ایلام در گفتگویی تلویزیونی که به مناسبت سالروز آزادسازی مهران برقرار شد ،حرف دل ما ایلامی ها را زد،وی خطاب به مجری شبکه اول رسانه ملی گفت:ایلام ۲۴۰۰ بار بمباران هوایی و ۱۶ بار مورد بمباران شیمایی رژیم بعث قرار گرفت اما در طول هشت سال دفاع مقدس مهاجرت نکردند و با شجاعت تمام از کیان و آب و خاک استان و کشور دفاع کردند 

سلیمانی دشتکی ادامه داد: ایلام باوجود داشتن ظرفیت های بزرگ، مخصوصا در حوزه دفاع مقدس اما مظلوم واقع شده است،جا دارد نام "مهران" در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.

وی افزود:ایلام در طول ۸ سال دفاع مقدس از توسعه عقب مانده است که نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان است ،همه نظام به ایلام مدیونند.

استاندار ایلام در بخشی دیگر از سخنان خود ،فرصت را مغتنم شمرد تا معرف ایلام باشد وی در این زمینه گفت:بهار ایلام بهشت است ،باتوجه به ظرفیت مرز مهران و توسعه توریسم مذهبی به هتل سازی نیاز است و وزارت نیرو نیز در روند پروژه های این وزارتخانه در ایلام تسریع کند.

لازم به توضیح است که استاندار ایلام در طول ماههای اخیر همواره سعی داشته اند که در فرصت های گوناگون موضوع دفاع هشت ساله مردم ایلام و ضرورت جبران عقب ماندگی ناشی از جنگ را به مسئولین کشوری گوشزد کنند ،این نگاه مسئولانه استاندار ایلام مورد تقدیر است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
جناب استاندار در دیدار با فعالین سیاسی گفته اند اگر مدیری جایگزین شود بدتر از قبلی است
پس اقرار کرده که مدیرانش بد هستند جدید ها بدتر از قبلی هستند
همان لحظه مدیر شهرک های صنعتی از استاندار تعریف کرده گفته شما تازه منصوب شدید حرف نزنید یعنی مدیری که بدتر هستید حرف نزنید چون بنا بر قاعده استاندار مدیر جدید بدتر از مدیر قبلی است

آیا این شیوه یک مدیر است که بخواهد استان را اداره کند؟
یک ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
این که یک استاندار در طول خدمتش حرفی بزند و بعنوان فریادگر مردم ایلام تلقی شود جای سئوال دارد از این حرفها بار ها توسط سایرن هم گفته شده کو عمل و....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار