معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: یارانه تسهیلات واحدهای تولیدی و صنعتی و خدماتی در استان ایلام نسبت به سایر استانهای برخوردار بیشتر است که می تواند مشوق خوبی برای جذب سرمایه گذاری در استان باشد.
کد خبر: ۷۵۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 01 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی در نشست بررسی تسهیلات تبصره ۱۸ اظهار داشت: بر اساس دستور العمل جدید کل تسهیلات در نظر گرفته شده برای کشور بدون برش استانی به مبلغ ۱۱۸ هزار میلیارد ریال است که ۹ هزار میلیارد ریال سهم بانک و ۹ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی است.

وی ادامه داد: بانک ها می توانند با توجه به سهم اعتباری که از مرکز برای آنها در نظر گرفته شده پیشقدم شوند و با جذب این اعتبار تسهیلات بیشتری عاید استان کنند.

وی افزود: در تفاهم نامه اهلیت سرمایه گذار حائز اهمیت است و باید مورد توجه دستگاه تخصصی و بانک عامل برای پرداخت تسهیلات باشد.

نعمتی گفت: اولویت ها در این تفاهم نامه مشترک است و اولویت اصلی شامل متقاضیان افزایش ظرفیت تولید، دارای دانش فنی، دارای توانمندی مدیریت و همچنین انجام بازسازی ونوسازی که منجر به افزایش تولید باشد، در نظر گرفته شده اند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که این تسهیلات تلفیقی از منابع بانک و صندوق است و بر اساس دستور العمل اولویت با افراد فاقد بدهی است باید کسانی که می خواهند از این تسهیلات استفاده کنند نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این تسهیلات یارانه دار هستند و افرادی که دارای بدهی معوق می باشند تا تعیین تکلیف نشدن بدهی، نمی توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی افزود: توسعه خوشه های صنعتی اعتبار بالاعوض دارد و در آسیب شناسی واحدهای تولیدی نقش بسیار مهمی دارد.
نعمتی گفت: طرح های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی، از بانک های عامل استان خواست که با بررسی دستور العمل مشکلات را احصا و جنع بندی کنند تا طی نامه ای به وزارت صنعت، وزارت کشور و صندوق توسعه ملی ارسال و پیگیری شود.

وی به هم افزایی مدیران بانک بر جذب منابع یارانه دار در راستای رونق تولید و صنعت تاکید کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار