رئیس جهاد دانشگاهی استان
رئیس جهاد دانشگاهی استان ایلام از بیشتر شدن استقبال مردم از ذخیره‌سازی خون بند ناف خبر داد و گفت: امیدواریم با فرهنگ‌سازی شاهد افزایش این استقبال باشیم.
کد خبر: ۷۵۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 03 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سید غلامرضا حسینی، در نشست خبری دکتر ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی که به ایلام سفر کرده بود، اظهار کرد: تلاش جامعه‌ی دلسوز، متعهد و بیدار اصحاب رسانه‌ی استان در راستای افزایش سطح آگاهی فرهنگ‌سازی در عرصه‌های مختلف قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی، نهادی برخاسته از انقلاب است که توانسته با مدیریت جهادی و روحیه انقلابی با هزینه‌های بسیار پایین، ‌کارهای بسیار بزرگی را در عرصه‌های مختلف فرهنگی ، پژوهشی ، آموزش و اشتغال انجام دهد و در عرصه‌های مختلف صنعت و صنایع پتروشیمی، صنایع نفت گاز و صنایع دفاعی نقش تاثیرگذار خود را به خوبی ایفا کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام ادامه داد: یکی از کارهای بسیار خوبی که جهاد دانشگاهی انجام داده و در عرصه‌های بین‌المللی قابل‌عرضه است در زمینه پزشکی و ارائه خدمات به مردم در قالب ایجاد بانک سلول‌های بنیادی و خون‌بند ناف رویان است که موفقیت‌های آن افتخاری برای ایران اسلامی است.

حسینی گفت: در سال‌های گذشته به دلیل اینکه مردم آگاهی کمی از خواص درمانی خون‌بند ناف داشتند، استقبال کمی می‌شد اما امروزه با افزایش سطح آگاهی استقبال از این موضوع برای پس‌انداز سلامتی بیشتر شده و انتظار می‌رود با همکاری اصحاب رسانه شاهدفرهنگ‌سازی بیشتر باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی ایلام با بیان اینکه در دنیا بیش از 80 نوع بیماری با استفاده از خون‌بند قابل‌درمان است، گفت: در استان ایلام بانک خون‌بند ناف از سال ۱۳۸۷ آغاز به کارکرد و تاکنون بیش از 800 نمونه خون ‌بند ناف جمع‌آوری‌ و در نهایت ذخیره‌سازی شده است.

حسینی تاکید کرد: امروزه با توجه به رشد تکنولوژی، بیماری‌ها زیادتر و پیچیده‌تر شده‌اند که امیدواریم با تحقیقات و پژوهش‌هایی که در پژوهشگاه رویان صورت می‌گیرد، شاهد درمان این بیماری‌ها باشیم.

ضرابی در سفر خود به ایلام علاوه بر برگزاری نشست خبری، در کارگروه بانوان استانداری ایلام نیز شرکت و با حضور در برنامه محلی «بنه‌مال» (به معنای خانواده) درباره ضرورت ذخیره‌سازی خون بندناف نوزادان، اهمیت و شرایط این ذخیره‌سازی با مردم گفتگو کرد./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار