رئیس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور:
رئیس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از کم‌کاری و عملکرد ضعیف بانک‌های رفاه و صادرات این استان در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در مناطق سیل‌زده ایلام، انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۵۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 03 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حامد روحانی با تشریح روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در مناطق سیل‌زده ایلام، تصریح کرد: بجز ۲ بانک رفاه و صادرات که بر اساس مصوبه هیأت دولت در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در مناطق سیل زده استان ایلام همکاری نمی‌کنند، سایر بانک‌های عامل استان در این خصوص همکاری مناسب و مطلوبی را دارند.

وی خواستار همکاری هرچه سریع‌تر این ۲ بانک (رفاه و صادرات) در پرداخت تسهیلات به واحدهای سیل زده ایلام شد و افزود: در مجموع روند پیشرفت واحدهای احداثی و تعمیری واحدهای سیل زده در این استان مناسب است و تا کنون کار ۵۰ درصد واحدهای تعمیری پایان یافته و ۵۰ درصد باقی مانده نیز طی چند روز آینده (۱۰ روز) تکمیل و پرونده این واحدها بسته خواهد شد.

روحانی با اشاره به وضعیت ساخت واحدهای احداثی در استان نیز گفت: تا کنون بیش از ۷۱۰ مورد آوربرداری، ۴۲۴ مورد پی کنی ساختمان، ۲۳۳ مورد آرماتور بندی، ۲۲۴ مورد اجرای فونداسیون، ۵۳ مورد دیوار چینی، ۱۴ مورد نیز اجرای سقف و ۲ واحد نیز آماده تحویل به متقاضیان است.

رئیس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از شتاب گرفتن عقد قرارداد بانک‌ها و پرداخت تسهیلات به واحدهای سیل زده خبر داد و گفت: از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیل زدگان تاکنون پنج میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال کمک بلاعوض به مالک واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار همکاری دهیاری‌های ایلام در تسریع حل مشکلات متقاضیان واحدهای سیل زده روستایی شد و ادامه داد: شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی این استان نیز در صدور پروانه ساختمانی واحدهای احداثی همکاری لازم را با متقاضیان بعمل آورند تا پرداخت تسهیلات شتاب گیرد.

وی با بیان اینکه مصالح ساختمانی نامرغوب در بازسازی مناطق سیل زده ممنوع است، افزود: کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر به کارگیری مصالح ساختمانی نامرغوب در ساز و ساز مسکن‌های سیل زده روستایی نظارت کرده و با اهرم‌های قانونی اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.

وی گفت: کیفیت ساخت مساکن روستایی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شود مصالح کم دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده شود.

 ۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز امسال باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه، زیربخش های کشاورزی، و … استان ایلام شد.

بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار