شهردار اهواز گفت: شهردار ی اهواز در تمامی حوزه‌ها با مشکلات عدیده ای مواجه است و باید برای رفع آنها برنامه ریزی کرد.
کد خبر: ۷۵۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 03 July 2019

غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در شورای ترافیک استان خوزستان در خصوص طرح جامع ایجاد محدوده ترافیکی در سطح ویژه منطقه اقتصادی ماهشهر اظهار: این طرح با همکاری پلیس راهور حتماً عملیاتی شود و طرح جامع آن تا چهار ماه آینده در شورای ترافیک ارائه شود.

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: اگر نیاز به بازدید از کلانشهرهای دیگر است، سریعاً انجام شود تا الگوی مناسبی برای این کار طرح‌ریزی شود.

شریعتی به حساسیت این موضوع از نظر زیست‌محیطی و امنیتی اشاره و تصریح کرد: با امکانات موجود، کار را آغاز کنید و در حین انجام عملیات برای ارتقای کیفیت و بهینه شدن کار، امکانات بعدی را خواستار شوید.

رئیس شورای ترافیک استان خوزستان در ادامه به موضوع به‌روز بودن طرح پارکبان تاکید و اضافه کرد: قرارداد اجرای طرح پارکبان توسط شهرداری اهواز بسته‌شده و باید با همکاری پلیس راهور این طرح سریعاً وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.

شریعتی بیان کرد: همه نهادها جهت اجرای این طرح باید همکاری لازم را داشته باشند. با توجه به اینکه طرح پارکبان در اهواز دیرتر از برخی استان‌های دیگر اجرا شده، باید از به‌روزترین طرح‌ها باشد و در مردادماه اجرایی شود.

همچنین موسی شاعری با اشاره به ماده ۱۰۸ قانون توسعه ششم در خصوص تامین تجهیزات پلیس راهور از سوی شهرداری اظهار کرد: نکته اساسی در این زمینه این است که حقوق شهرداری دریافت نشده است. ما خواهان رفع مشکلات پلیس راهور هستیم تا در کنار هم به بهبود روند کارها کمک کنیم و شاهد نتایج اثربخش باشیم.

وی افزود: واقعیت امر این است که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم. امروز در شهری، مدیریت شهری می‌کنیم که گره‌های اساسی و ریشه‌ای در آن وجود دارد. به طور مثال متروی اهواز دچار چالش‌هایی است که حل آن خارج از توان استانی است. البته این مشکلات از گذشته به ما ارث رسیده است.

شاعری تصریح کرد: همچنین بخش‌های مختلف دیگر دچار مشکل هستند. در سال‌های گذشته تا حد توان در حوزه حمل و نقل کمک کردیم و تجهیزات ترافیکی زیادی خریداری و نصب شده است.

وی ادامه داد: به طور مثال برای ساختمان مرکز کنترل ترافیک، یک مکان جدید معین شده و بودجه به آن اختصاص دادیم و در حال تجهیز و تکمیل آن هستیم.

شهردار اهواز گفت: تا زمانی که حقوق قانونی شهرداری به ما تعلق نگیرد حل همه مشکلات پلیس در توان شهرداری نیست. سال گذشته تنها ۶۰ درصد بودجه شهرداری تحقق پیدا کرده است و درآمدهای ما نیز بسیار کاهش یافته است.

شاعری افزود: در بخش‌های مختلف با سرقت تجهیزات عمومی شهرداری مواجه هستیم و در سایت صفیره شاهد آتش‌سوزی بوده‌ایم و این در حالی است که نیروهای حراستی برای نگهداری از اماکن و تجهیزات نداریم.

وی ادامه داد: همچنین در بحث خدمات شهری با کمبود ۶۰۰ نیروی پارکبان مواجه هستیم.  بخشی از فضای سبز اهواز نیز در سیل نابود شده و با کمبود نیرو در این زمینه نیز مواجه هستیم.
 
سرهنگ منصور جمشیدی رئیس پلیس راهور خوزستان با اشاره به وضعیت تصادفات در خوزستان اظهار کرد: از سال ۹۵ تا سال ۹۷ در سه سال متوالی در استان خوزستان با کاهش تصادفات مواجه بودیم. 
  
 وی افزود: در سال ۹۷ تصادفات فوتی ۷ درصد و تصادفات جرحی ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته آن کاهش داشته است. 
  
رئیس پلیس راهور خوزستان ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال تصادفات فوتی ۱۸ درصد افزایش و تصادفات جدید ۲۷ درصد کاهش داشته است اما در مجموع، ۱۰ درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم. 
  
جمشیدی بیان کرد: امسال در برخی ماه‌ها نسبت به ماه‌ها سال گذشته افزایش تصادفات داشتیم اما در مجموع تصادفات سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. 
  
وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال تصادفات فوتی افزایش یافته است، افزود: متوفیان تصادفات در شهرستانهای دزفول، کارون، مسجدسلیمان، شادگان، هویزه و باوی کاهش یافته اما در آبادان، اهواز، امیدیه، ایذه، بهبهان، خرمشهر، سوسنگرد، رامهرمز و حمیدیه شاهد افزایش متوفیان تصادفات بوده‌ایم. 
  
رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: عوامل تصادفات به زیرساخت‌ها و ایمن بودن خودرو و راننده برمی‌گردد؛ اگر هر یک از این عوامل درصد ایمنی پایینی داشته باشد، قطعا تصادفات افزایش می‌یابد. 
  
جمشیدی افزود: نمی‌توانیم با یک نسخه واحد به ترافیک نگاه کنیم و یا با دیدی سنتی به آن توجه کرد. در خوزستان مخصوصاً اهواز باید به سمت هوشمندسازی کنترل معابر و کنترل تخلفات برویم. 
  
وی تصریح کرد: بسیاری از زیرساخت‌ها و معابر در اهواز مشکل دارند به گونه‌ای که ۲۸۹ نقطه حادثه‌خیز در اهواز شناسایی شده‌اند که باید اصلاح شوند. 
  
رئیس پلیس راهور خوزستان بیان کرد: در مناطق حاشیه‌ای اهواز می‌بینیم که سرعت تردد موتورسواران بسیار بالا است. در این نقاط با نصب سرعت‌گیرها می توانیم سرعت وسایل نقلیه را کاهش دهیم تا تخلفات کمتر شود. 
وی تصریح کرد: زیرساخت‌های مناطق حاشیه‌ای باید بهبود و چاله‌ها در این مناطق رفع شود. همچنین در این مناطق باید قبل از هر چهارراه سرعت‌کاه نصب شود. 
  
جمشیدی ادامه داد: با پایین آمدن سرعت، زمان عکس العمل راننده افزایش می‌یابد و در این صورت حتی اگر تصادفی رخ دهد، منجر به مرگ عابر پیاده نمی‌شود. 
  
وی گفت: عامل اصلی تصادفات در مناطق حاشیه‌ای عدم آرام‌سازی مناطق حاشیه‌ای است که باید با موانع ترافیکی آن را اصلاح کنیم زیرا نمی‌شود در این مناطق دوربین نصب کرد و تنها باید در برخی معابر که سرعت بالا است دوربین کنترل سرعت نصب شود. 
  
رئیس پلیس راهور خوزستان عنوان کرد: هوشمندسازی کنترل معابر خوزستان الزامی است. اگر هوشمندسازی کنترل منابر در دیگر استان‌ها ۱۰ درصد باشد، باید در خوزستان به ۱۰۰ درصد برسد زیرا شرایط خوزستان متفاوت است. 
  
وی بیان کرد: زمانی که سرعت بالا باشد، عابر پیاده امنیت ندارد. ۱۷ درصد تصادفات اهواز به عابران پیاده برمی‌گردد که نرده‌های فلزی در بین بلوارها در کاهش تصادفات عابر پیاده بسیار تاثیرگذار است. 
  
جمشیدی با بیان اینکه محل عبور عابر پیاده باید کانالیزه شود، گفت: برخی اقدامات جهت کاهش تصادفات هزینه زیادی ندارند و باید به سرعت انجام شوند. 
  
رئیس پلیس راهور خوزستان افزود: بر اساس ماده ۱۰۸ قانون توسعه ششم، در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر تجهیزات مورد نیاز پلیس راهور باید توسط شهرداری تامین شود. 
  
وی عنوان کرد: کمبود خودرو سازمانی و کمبود موتورسیکلت سازمانی تنها برخی از مشکلات ما هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار