استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: وضعیت بدهی بازارچه صنایع دستی ایلام تا 2 هفته دیگر تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۷۶۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 07 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: اختلاف میراث فرهنگی استان و شهرداری ایلام بر سر تعیین عوارض و جرائم بازارچه صنایع دستی با حضور مسئولان مرتبط تا ۲ هفته دیگر تعیین تکلیف شود.

وی گفت: برای همچنین مسائلی که پای اشتغال استان وسط است باید با نگاه جامع نگاه کرد، باید دنبال قوانینی بود که مشکلات بر سر راه تولید حل شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه صنایع دستی از ظرفیت های مهم استان است، تصریح کرد: در بحث گردشگری ظرفیت های متنوعی در استان وجود دارد که باید تنگ نظری ها را کنار گذاشت.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان در حوزه سدها ادامه داد: ظرفیت های بی شماری در سد سیمره برای ایجاد مزارع پرورش ماهی در قفس و مجتمع های گردشگری وجود دارد، باید از این ظرفیت های برای اشتغال استان استفاده کرد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار تمدید قراردهای مجتمع های گردشگری در کنار سدهای استان شد و افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی که در کنار سدها می خواهد سرمایه گذاری کند نیازمند قراردادهای بلند مدت برای توجیه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد بوم گردی در اراضی منابع طبیعی نیز باید دنبال قوانینی بود که این مشکل را حل کند و منجر به توسعه گردشگری استان شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام نیز از پیشرفت ۸۰ درصد طرح تبدیل قلعه میرغلام هاشمی دره شهر به یک مکان اقامتی خبر داد و گفت: پنج مجوز طرح گردشگری در کنار سدهای استان صادر شده است.

عبدالمالک شنبه زاده تصریح کرد: هشت طرح بوم گردی در اراضی استان نیز تصویب شده که برای راه اندازی نیازمند همکاری منابع طبیعی استان است.

شهردار ایلام نیز اعلام کرد: بازارچه صنایع دستی ایلام دارای پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عوارض و جرائم است و در این مسئله حاضر به تفاهم با میراث فرهنگی برای حل این مسئله هستیم.

طالب صادقیان عنوان کرد: این جرائم و عوارض طبق قوانین بوده ولی بازهم حاضر به همکاری برای رونق تولید و اشتغال در بخش صنایع دستی و حل مشکل هستیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار