مدیر کشتارگاه صنعتی دام ایلام گفت: از زمان انتقال امورات کشتارگاه صنعنی ایلام به بنده تا کنون بیش از 50میلیارد ریال جهت احیای این کشتارگاه هزینه شده و کارهای بسیار خوبی نیز صورت گرفته است ولی ادامه این راه نیازمند اعطای تسهیلات از سوی دولت می باشد که برای دریافت آن همت مسئولین استانی را می طلبد .
کد خبر: ۷۶۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ 09 July 2019

 به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نبی امامی در جریان بازدید نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی و معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان از کشتارگاه صنعتی ایلام اظهار داشت : یکی از مطرح ترین کشتارگاه های صنعتی کشور کشتارگاه ایلام است  که می تواند گوشت و فراورده های گوشتی مورد نیاز استان و سایر استان ها و حتی برخی از  کشور های دیگر را نیز تامین کند .

وی افزود: در حال حاضر تعداد شاغلین در این کشتارگاه  47 نفر می باشد در صورت برآورده شدن اهرم های مالی، در آینده ی نزدیک 30 نفر در قسمت بسته بندی این کشتارگاه به کارگیری خواهند شد.

امامی یادآور شد : کشتارگاه صنعتی دام استان دارای ظرفیت کشتار برای هر شیفت_ ۱۰۰ راس دام سنگین و یک هزار راس دام سبک است  که در صورت همکاری سازمان های مرتبط می تواند ظرفیت تبدیل یک شیفت به  سه شیفت کاری را دارد.

وی یکی از تهدیدات فراروی فعالیت این کشتارگاه را کشتار غیرمجاز دام در سطح استان دانست و گفت: این مجموعه هم اکنون با کمتر از ۱ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت می کند.

امامی افزود: قسمت بسته بندی آلایشات گاوی و گوسفندی مانند (کله‌پاچه، دل و جگر، سیرابی و شیردان) در آینده نزدیک در کشتارگاه صنعتی ایلام  راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه در برنامه ی بلند مدت مدیریت جدید، صادرات گوشت بهداشتی به کشور عراق وجود دارد خاطرنشان کرد: بسترهای لازم برای تولید گوشت مصرفی کل استان ایلام فراهم است و میتوانیم مصرف کل استان را فراهم آوریم.

محصول تولیدی استان ایلام  از نظر کیفیت در کشور سرآمد است

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: پس از سپردن این کشتارگاه به بخش خصوصی، فراز و نشیب های بسیاری دامنگیر آن شد و در این زمینه مشکلاتی برای تولید گوشت مصرفی استان پدید آمد.

سلام امینی افزود: پس ازمزایده مجدد این کشتارگاه و انتخاب سرمایه گذار جدید اکنون اراده ی کافی برای راه اندازی و استفاده از این ظرفیت در استان دیده می شود.

وی، محصول تولیدی استان ایلام را از نظر کیفیت در کشور سرآمد دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان آمادگی خود را برای پیگیری و رفع کامل موانع تولید این کشتارگاه و رفع نیازهای این کشتارگاه اعلام می دارند.

با سرمایه گذار جدید تاکنون بسیاری از مشکلات کشتارگاه صنعتی ایلام رفع شده است

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این دیداراظهار داشت: این کشتارگاه تا سال 95 در اختیار امور دام بود و در زمستان 95 در راستای خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد و در این مسیر مشکلاتی پیش آمد.

پورسیاه بیدی افزود: با اینکه استان برای همکاری با آن سرمایه گذار نهایت همکاری را داشت، اما وی اهلیت این کار را نداشت، ادامه داد: با ورود سرمایه گذار جدید، دستمزد معوقه 16 ماهه کارگران و کارکنان این مجموعه پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بسیاری از مشکلات رفع شده و امیدواریم به مرور شاهد رفع تمامی مشکلات این کشتارگاه  با همت دستگاه های مرتبط باشیم./م

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار