روستای حسن گاوداری از توابع شهرستان سیروان می باشد که تاکنون بیش از 400خانوار آن به شهرهای مختلف کشور مهاجرت کرده اند.
کد خبر: ۷۶۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 10 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ این روستا که در بین کوههای سربه فلک کشیده مله گون، قلارنگ و سیوان قرار دارد بدلیل عدم توجه مسئولان در زمینه مختلف مورد بی مهری قرار گرفته است.

درآمد اصلی ساکنان این دیار از محل کشاورزی دیم و دامداری تامین می شود که متاسفانه در این زمینه نیز به آنان توجه نشده است.

این روستا بیش از 8شهید ،50جانباز و آزاده تقدیم نظام و آرمانهای انقلاب کرده است و امروزه نیز در همه عرصه ها حضوری فعال دارند،انتظار می رود  که دولتمردان به پاس  زحمات و رشادت هایشان ، مشکلات این اهالی را برطرف کنند .

ازجمله مهمترین  مشکلات  این روستا  که در ادامه به آن اشاره می شود نیازمند توجه ویژه مسئولین مربوطه برای مرتفع شدن آنها می باشند  :


1- حوزه کشاورزی ؛ در فصل کاشت با کمبود کود شیمیایی، فصل برداشت نبود کمباین، انشاءالله مسئولان ذیربط به این مسئله توجه ویژه کنند.

2- حوزه دامداری؛چند سالی است که اهالی این روستا با کمبود آب برای احشام مواجه هستند و قرار شد که آبشخور قسمت سفلی روستا توسط امور عشایری و دستگاه های ذیربط ایجاد شود ولی فقط در حد حرف ماند و افزون بر این ،مشکلات زیادی وجود دارد که خارج از حوصله خوانندگان است.
3- حوزه راه؛ ساکنان این روستا برای احداث یک پل بین روستا و دیگر روستاهای همجوار با همه مسئولان ذیربط مکاتبه کرده اند،اما دریغ از گوش شنوا. در فصل بارش دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان این روستا با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و یا اگر مریض اورژانسی داشته باشند به یقین تلف می شود.
4- حوزه مخابرات؛تلفن همراه و یا ایرانسل که آنتن دهی ندارد! مگر اینکه در بلند های روستا آنهم با تلفن ثابت ...و اگر بادی بوزد و بارانی ببارد دیگر خبری ازارتباط تلفنی  نیست!
5-جاده زمین های بین مزارع؛ این روستا برای تولید پایدار در زمینه کشاورزی نیازمند احداث جاده بین مزارع هستند.
6- عدم وجود خودروهای عمومی، مشکل دیگری است که اهالی این دیار برای تردد به مرکز شهرستان و یا استان با آن مواجه هستند که می طلبد در این زمینه نیز مورد توجه قرار گیرند.
7- وضعیت بهداشت و درمان ؛ در این روستا یک خانه بهداشت وجود دارد ولی هیچگونه امکاناتی ندارد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار