مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام ؛
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: هم اکنون پوشش جمعیتی تلفن همراه اول در استان ۹۳.۸ درصد است.
کد خبر: ۷۶۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 10 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس بیرامی  در نشست شورای اداری حوزه ارتباطات و فناوری طلاعات استان ایلام  اظهار داشت:از مجموع ۶۸۰ روستای استان تاکنون ۴۲۵ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند که از این تعداد ۱۰۰ روستا مربوط به عملکرد سال گذشته این شرکت است.

عباس بیرامی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این شرکت، ۲۲۶ روستای دیگر استان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت بی سیم متصل می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه ارتباطات یادآور شد: ۲۵ شهر این استان تاکنون به نسل سوم اینترنت ۳G مجهز شده است.

وی از تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی در مرز چیلات و چنگوله در شهرستان دهلران و مهران خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۶۰ کیلومتر فیبری نوری اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام در حوزه ضریب نفوذ تلفن همراه اول رتبه دوم کشور را کسب کرده است، اضافه کرد: هم اکنون پوشش جمعیتی تلفن همراه اول در استان ۹۳.۸ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام اضافه کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ همراه در استان ۸۱.۴۲ درصد، ضریب نفوذ شبکه ایرانسل نیز ۴۲/‏۲۷‬ و ضریب نفوذ اینترنت ۹۱ درصد است.

بیرامی گفت: تاکنون در سطح روستاها استان ۴۶ دستگاه خودپرداز روستایی نصب شده است که بر اساس برنامه وزارت در سال جاری سهم استان در این خصوص (خودپرداز) نسبت به فازل اول ودوم بیشتر خواهد بود.

نماینده حوزه جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست تاکید کرد: در تعدادی از روستاهای استان پوشش دهی تلفن همراه وجود ندارد و در برخی نیز بسیار ضعیف است که مدیران مرتبط باید در جهت رفع این مناطق اقدام کنند.

کاظم زاده خواستار افزایش تعداد دستگاه‌های خودپرداز در روستاهای استان شد و تاکید کرد: با هدف توسعه شبکه دیجیتالی و بهبود شاخص‌های زندگی در روستاها این اقدام باید انجام شود.

کاظم زاده خواستار حضور مدیران حوزه فناوری ارتباطات استان در بین مردم شد و گفت: اجرای بازدیدهای شهری و روستایی باعث می‌شود تا مسؤولان بیشتر و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شده و بتوانند با همفکری آنان نسبت به برنامه ریزی لازم جهت رفع موانع اقدام نمایند./م

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار