مدیر حج و زیارت استان ایلام از اعزام تنها کاروان حجاج ایلامی شامل ۸۵ زائر حج تمتع به سرزمین وحی در پایان تیرماه سال جاری از طریق فرودگاه کرمانشاه خبر داد
کد خبر: ۷۶۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 12 July 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛سید حمید مصطفایی اظهار کرد: تمهیدات لازم برای اعزام حجاج ایلامی برای انجام مناسک حج فراهم‌شده است و ان شالله در قالب یک کاروان از فرودگاه شهدای کرمانشاه اعزام می‌شوند .

وی بابیان اینکه این کاروان 85 نفری در تاریخ 30 تیرماه سال جاری اعزام خواهد شد، افزود: زائران حج تمتع استان ایلام در همایش آموزشی یک‌روزه همزمان با سراسر کشور در ابتدای سال جاری شرکت کرده و در این دوره آموزشی با مناسک حج ابراهیمی آشنایی پیدا کردند .

مصطفایی بابیان اینکه دوره‌های آموزشی متعددی برای حجاج سرزمین وحی برگزارشده است، یادآور شد: دوره‌های آموزشی پلیس مواد مخدر، دوره آموزشی مناسک حج با حضور روحانی کاروان، انجام معاینات پزشکی و بررسی سوابق پزشکی ازجمله خدماتی است که برای حجاج قبل از اعزام برگزارشده است .

مدیر حج و زیارت استان ایلام، قبل از اعزام حجاج به سرزمین وحی 10 دوره آموزشی در راستای آشنایی بیشتر با مناسک حج برگزار می‌شود، تصریح کرد: هم‌زمان با هفته حج نیز روز جمعه 21 تیرماه سال جاری نیز همایش و دوره آموزشی حجاج اعزامی ایلام در محل مجتمع رفاهی لاله شهر ایلام ساعت 9 صبح برگزار و شرکت‌کنندگان در نماز عبادی و سیاسی جمعه حضور خواهند یافت .

وی، بابیان اینکه حج تمتع یکی از بزرگ‌ترین مناسک و عبادات مسلمانان در دین مبین اسلام است، ابراز کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای آشنایی هر چه بیشتر زائران حج تمتع استان ایلام با مناسک و احکام و همچنین قوانین و مقررات کشور عربستان انجام‌شده است .

مصطفایی، با اشاره به اینکه سال گذشته ظرفیت استان ایلام برای اعزام حجاح به سرزمین وحی 165 نفر بوده است، عنوان کرد: شهروندان و زائران حج تمتع ایلامی می‌توانند از طریق شماره تلفن ۳۳۳۳۱۰۱۰ برای کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند./ع

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار