مدیرکل بهزیستی استان ایلام
مدیرکل بهزیستی استان ایلام از شناسایی و ساماندهی ۷۴ کودک کار در شهر ایلام خبر داد.
کد خبر: ۷۶۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 14 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: ۳۳ هزار نفر در ایلام تحت حمایت بهزیستی قراردارد که از این تعداد ۲۷ هزار مستمری بگیر هستند و همچنین تاکنون ۷۴ کودک کار در شهر ایلام شناسایی، ساماندهی و از خدمات حمایتی این دستگاه برخوردار شده‌اند.

وی افرود: این کودکان از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده شهر ایلام، ارجاع از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و یا خودمعرف شناسایی شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد:۱۳ هزار و ۸۰۰  معلول در استان شناسایی شده که ۱۰ هزار نفر به‌صورت مستمر، مستمری دریافت خواهند کرد.

وی بیان داشت:  پوشش صد درصدی برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه با شناسایی ۶ هزار و ۳۴۸ معلول در سطح استان با همکاری ۱۰ موسسه CBR است.

همتی تصریح کرد: سال‌جاری مراکز یک چهارم بین راهی، برای خدمات تخصصی به بیماران روانی مرد راه اندازی شد.

وی گفت: ۸۳۰ سالمند در بنیاد فرزانگان نگهداری می‌شوند و همچنین ۶۵ نفر در مرکز سالمندان ایلام و ایوان نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: همزمان با گرامی‌داشت هفته بهزیستی خدمات مرکز جامع توانبخشی بهزیستی در شهر ایلام از  ۲۲ تیرماه تا ۲۸ تیرماه پایان هفته بهزیستی رایگان است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: این خدمات شامل کار درمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و … است و  همه مردم و مددجویان زیرپوشش می‌توانند در این مدت از خدمات این مرکز درمانی به‌طور رایگان بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است، بیش از ۲۵ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار