مدیرکل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت. : شاد بودن، یکی از نیازهای اساسی و تأثیرگذار در زندگی آدمی است که پیشوایان دین عنایت ویژه ای به آن داشتندکه ایجاد بستر برای شادی و نشاط در بین مردم کاملا در مسیر دین مبین اسلام است .
کد خبر: ۷۶۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 14 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ شیرخانی در دیدار مدیران شورای هماهنگی دستگاه های تابعه کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان با شهردار ایلام به شادی و نشاط ،به عنوان یکی از نیازهای روحی و فطری انسان اشاره کرد افزود: دین اسلام که به تمام نیازهای روحی و جسمی انسان توجه داشته و موضوع نشاط آفرینی را نیز مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: وجود آیات متعدد در قرآن کریم، سخنان پیامبر(ص) و احادیث و روایات منقول از ائمه معصومان(ع) حاکی از اهمیت موضوع شادی در اسلام است.

مدیرکل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی ایلام افزود : زیرساخت‌های یک جامعه اخلاق‌مدار و انسان‌محور آزادی و کار شرافتمندانه است و در صورتی که غیر از این عمل کنیم، جامعه امروز را دچار آسیب کرده‌ایم و فردا نیز گرفتار بحران خواهیم شد.

شادی و نشاط نوعی سرمایه اجتماعی است

مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام نیز در این جلسه با اشاره به اینکه  شادی یکی از نیازضروری جوانان است افزود: شهرداری ایلام امروز در کنار بروژه های بزرگ عمرانی در سطح شهر ایلام توجه ویژه ای نیز به بحث نشاط آفرینی داشته  و این موضوع  مهم را در اولویت  کاری خود قرار داده است .

وی بیان داشت : باید به نشاط به عنوان یك سرمایه اجتماعی نگاه كرد تا اینگونه در جامعه نهادینه شود.

لاله ماژین گفت: می توان با اجرایی سیاست های صحیح به نهادینه سازی شادی در جامعه كمك كرد تا اینگونه سبب ارتقای كیفیت زندگی افراد و ایجاد نشاط در میان قشرهای گوناگون شد.

وی افزود: از تلاش های شهردار محترم ایلام در خصوص اجرای برنامه فرهنگی متنوع که خود تحول بزرگ در ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مردم است قدرانی و تشکر کرد .

مدیریت درمان تامین اجتماعی یادآور شد: ایجاد و توسعه مراکز درمانی در شهر ایلام نیازمند تعامل ویژه همچون گذشته شهرداری با مدیریت درمان استان می باشد و رسیدن به این هدف بدون همکاری مجموعه شهردار امکان پذیر نسیت .

تامین اجتماعی سازمانی تعامل گراست

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام اظهار داشت: این سازمان برای انجام تعهدات بموقع خود نیازمند مشارکت و همدلی کارفرمایان و شرکای اجتماعی خود است و تمامی کارفرمایان به این مهم واقفند که تامین اجتماعی سازمانی تعامل گراست.

ملکشاهی افزود:  افزایش تعاملات ، عامل اصلی گسترش فرهنگ بیمه ای است.

وی یادآور شد : سازمان تامین اجتماعی دارای حجم کار بالایی است و خدمات بسیار زیادی را به مردم ارائه می دهد که باید تلاش شود تا شاهد توسعه و گسترش  هر چه بیشتر فعالیت‌ها و خدمات این سازمان باشیم.

استفاده از ظرفیتهای فی مابین را بهترین فرصت پیش برنده برای همکاری لازم و در راستای اهداف و منافع مشترک برشمرد .

نشاط آفرینی نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد


مدیرکل بهزیستی ایلام نیز اظهار داشت : در صورتی که فرصت نشاط و نشاط‌ آفرینی به جوانان داده شود، دیگر نگران روی آوردن جوانان به مواد مخدر و دیگر فعالیت‌های پر خطر نخواهیم بود.

همتی افزود: با فراهم کردن فرصت‌های نشاط آفرینی برای جوانان می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد .

مدیرکل بهزیستی ایلام بیان داشت : در جامعه اگر نشاط واقعی ایجاد نشود لاجرم جوانان به سمت شادی های کاذب مانند قرص های روان گردان خواهند رفت و تبدیل به مشکلات و ناهنجاری های همان جامعه می شوند.

وی از تعامل بسیار خوب و ویژه سازمان  فرهنگی و اجتماعی  شهرداری ایلام با بهزیستی استان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و ساماندهی کودکان کار در سطح شهر ایلام تقدیر و تشکر کرد.

صادقیان،یک شهردار مسئولیت پذیر است


مدیرعامل شعب بانک توسعه تعاون استان نیز در این جلسه اظهار داشت :تغییرات اساسی در سطح شهر ایلام کاملا مشهود است و این امر نتیجه تسلط شهردار ایلام به امور و نشان از مسئولیت پذیری ایشان است.

حقیقی پاک افزود: شهرداری ایلام در راستای زیباسازی و انتظام شهری و براساس اهداف سه گانه زیباسازی ، هویت بخشی و خواناسازی محیط شهری اقداماتی خوبی را در انجام داده که قابل تقدیر است .

یكی از دلیل های پرخاشگری نبود شادی در جامعه است

شهردار ایلام گفت : در گذشته رويكرد شهرداري و شوراي شهر عمراني و خدماتي بوده اما امروز بر عكس به سمت و سوي خدمات اجتماعي فرهنگي بيشتر گام بر داشته است.

وی عنوان داشت : امروز سازمان فرهنگی و اجتماعی  شهرداری فعال تر از حوزه عمرانی است و با برگزاری برنامه های مناسب در مناسبت های مختلف سعی در ایجاد روحیه نشاط و شادی در شهر دارند.


طالب صادقیان افزود: ايجاد شادابي و نشاط در جامعه و خانواده يكي از نيازهاي ضروري زندگي است به هر حال كسي نيست كه مشكلي و مسايلي در زندگي نداشته باشد بايد اين مشكلات را مديريت و در جهت مرتفع كردن آن تلاش شود.

وی بیان داشت : یكی از دلیل های پرخاشگری نبود شادی در جامعه است زیرا زمانی كه انسان ها نتوانند احساس و عواطف خود را با شادی تخلیه كنند، از راه پرخاشگری انرژی های درونی خود را آزاد خواهند كرد.

شیخ محمدی ، رئیس و کارشناس ارشد روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی و عضو هیات رئیسه شورای روابط عمومی دستگاه های اجرای استان در این جلسه از روابط عمومی و مدیرکانال خبری ایلام شهر در راستای عملکرد شفاف و همچنین تکریم مردم و ارباب رجوع تشکر کرد.

شایان ذکر است در پایان این دیدار با اهدای لوح تقدیری از سوی  مدیران شورای هماهنگی دستگاه های تابعه اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان از شهردار  ایلام از زحمات و فعالیت های  مطلوب ایشان تقدیر و تشکر شد. /م

نشاط آفرینی در بین مردم کاملا در مسیر دین است / دغدغه امروز مسئولین ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه استنشاط آفرینی در بین مردم کاملا در مسیر دین است / دغدغه امروز مسئولین ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار