رئیس پلیس راه استان در حاشیه مراسم آغاز به کار گشت های پلیس نامحسوس استان البرز گفت: با توجه به شروع سفرهای تابستانی سفرها در جاده چالوس افزایش چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۷۶۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 15 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ رضا گودرزی با بیان اینکه ضروت دارد تا در این ایام افزایش کنترل ها را  نسبت به سایر ایام سال داشته باشیم، افزود:کنترل نامحسوس باعث کاهش تخلفات حادثه ساز می شود  چرا که بیشتر این تخلفات حادثه ساز منجر به تصادفات جاده ای می شود.وی ادامه داد چنانچه راننده ای دو تخلف حادثه ساز مرتکب شود خودروی او به مدت 72 ساعت در پارکینگ متوقف خواهد شد و مبالغ جرایم حادثه ساز نسبت به سایر تخلفات به مراتب بیشتر است و باعث می شود تا حدودی نتیجه بازدارندگی داشته باشد.

رئیس پلیس راه استان البرز با اشاره به اینکه جاده چالوس به عنوان یکی از مناطق گردشگری ایران همواره از حجم تردد بالایی برخوردار است گفت:باید تمهیدات ویژه ای برای کنترل این محور داشته باشیم و در این راستا استفاده از موتور سیکلت های سنگین پلیس برای ایام پیک ترافیک در جاده چالوس در دستور کار ما قرار دارد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه استفاده از پهباد برای کنترل ترافیک برای اولین بار در کشور در استان البرز به عنوان پایلوت مورد استفاده قرار خواهد گرفت،اظهار کرد: با تحویل این پهبادها که بعضا بدون سرنشین و با کنترل از راه دور کار می کنند ،محورهای ترافیکی کنترل می شوند و در صورت بروز تصادف مراتب سریعا به مرکز گزارش می شود.

وی ادامه داد: بعضی از این پهبادها دارای دو سرنشین بوده که خلبان در جلو و کارشناس راهور در کابین عقب می نشیند و موارد را کنترل و گزارش می کند و در صورت وقوع سانحه با قابلیت  فرود و پرواز در یک منطقه 3 الی 4 متری سریعا در صحنه حاضرخواهند شد.

رئیس پلیس راه استان خاطرنشان کرد: این پهبادها با حضور سردار هادیانفر،فرماندهی محترم پلیس راهور ناجا رونمایی شده اما تحویل آنها به استان البرز به عنوان پایلوت در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد.

  سرهنگ گودرزی به کاهش تصادفات در جاده چالوس اشاره و خاطرنشان کرد: با اقداماتی که سال گذشته انجام شد میزان تصادفات جاده ای در محور کرج چالوس 25 درصد کاهش داشته که نتیجه خوبی است اما تا نتیجه مطلوب فاصله زیادی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار