سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با وجود برگزاری جلسات متعدد و با توجه به اتلاف وقت، در شرایط کنونی بسیاری از پروژه‌های مربوط به ارومیه 2020 از فاز عملیاتی خارج شده‌ است.
کد خبر: ۷۶۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 16 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدخالد حاتمی بابیان اینکه تحقق ارومیه 2020 نیازمند اتحاد و همراهی تمام مسوولان و سازمان‌ها است اظهار کرد: متاسفانه نهادهای مختلف استان در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم را با یک‌دیگر ندارند و معرفی ارومیه به عنوان شهر بین‌المللی گردشگری نیز با این شرایط و با نزدیک شدن به زمان مقرر امری سخت و امکان ناپذیر است.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان متنوع ترین و بزرگترین صنایع در جهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا است به طوری که از این صنعت به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می‌شود گفت: آذربایجان‌غربی با توجه به وجود مناطق گردشگری و منابع معدنی مختلف، ظرفیت های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مشارکت و گردشگری شورای شهر ارومیه ادامه داد: با وجود این بسترهای فراوان در زمینه گردشگری، به دلیل ضعف مدیریتی در سطوح مختلف، از امکانات موجود استفاده نمی‌شود.
وی اذعان کرد: گردشگری و جذب توریست، متولی خاصی ندارد و نیازمند همکاری و هم‌افزایی میان تمام دستگاه‌های اجرایی است اما از زمان تصویب تحقق ارومیه 2020 این هماهنگی در میان دستگاه های مختلف استان و انجام مراحل عملیاتی آن صورت نگرفته است.
این عضو شورای شهر ارومیه خاطرنشان کرد: متاسفانه با فرار سیدن ایام انتخابات، همه کارها رنگ‌وبوی سیاسی و انتخاباتی گرفته، برنامه‌ها از اهداف واقعی خود فاصله می‌گیرند و همت‌ها تا جایی کوچک می‌شوند که در یک شخص خاص خلاصه می‌شوند.
وی تصریح کرد: با وجود برگزاری جلسات متعدد و با توجه به اتلاف وقت، در شرایط کنونی نیز بسیاری از پروژه‌های مربوط به ارومیه 2020 از فاز عملیاتی خارج شده‌ است.
حاتمی با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه ها به عنوان نمایندگان اذهان عمومی خاطرنشان کرد: ضروری است رسانه‌ها در زمینه‌های مختلف از معرفی ظرفیت‌های گردشگری تا پیگیری مطالبات مربوط به ارومیه 2020 از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نکرده و یاریگر نهادهای مختلف استان در این زمینه باشند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار