رئیس دامپزشکی دهلران:
رئیس دامپزشکی دهلران از صدور گواهی حمل بهداشتی برای خروج بیش از 93 هزار رأس دام زنده سبک در 4 ماهه سال جاری از این شهرستان به مقصد سایر استان‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 17 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ ایوب دارابی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران، با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز، همچنین تصویب‌نامه هیئت دولت مبنی بر شرایط حمل و نقل دام زنده، اظهار کرد: حمل دام توسط اشخاص از شهرستانی به خارج از آن شهرستان، چنان چه فاقد مجوزهای لازم باشد، قاچاق است و طبق ماده 6 قانون سازمان دامپزشکی کشور، با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به  ورود عشایر کوچ رو در فصل پاییز به حوزه سرزمینی این شهرستان، افزود: از ابتدای فصل کوچ بهاره مجوز جابجایی و انتقال تعداد 93 هزار و 956 رأس دام سبک از مبدأ دهلران به استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان و شمال استان ایلام از سوی شبکه دامپزشکی این شهرستان صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران تصریح کرد: سیستم سازمان دامپزشکی به صورت قرنطینه، مبدأ و مقصد است که با صدور گواهی حمل بهداشتی در سامانه سراسری قرنطینه سازمان دامپزشکی در شهرستان مبدا و تایید تخلیه دام در شهرستان مقصد خواهد بود. 

وی گفت: با توجه به اهمیت اخذ مجوز و گواهی بهداشتی حمل برای جابجایی دام می بایست دامداران و فعالین حوزه دام نسبت به رعایت قوانین و مقررات دامپزشکی توجه داشته و از ورود و خروج دام به‌صورت غیرمجاز خودداری کنند.

دارابی  هدف از این اقدام را گامی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی بین مناطق مختلف و جلوگیری از قاچاق دام توصیف کرد و همچنین کسب اطمینان از رعایت کامل ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای در زنجیره حمل و نقل دام و عاری بودن آنها از بیماری‌های مهم و واگیر دامی عنوان کرد.

گفتنی است، جمعیت دامی شهرستان دهلران در مجموع تعداد 363 هزار رأس دام سبک و سنگین است که از این تعداد 350 هزار رأس دام سبک و 13 هزار رأس دام سنگین سالانه در فصل سرما مراتع این شهرستان پذیرای این قشر است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار