معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: در راستای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان خروج مرغ زنده و کشتار روز از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
کد خبر: ۷۶۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 17 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی  در نشست تنظیم بازار استان اظهار داشت: باتوجه به اینکه برخی از مرغداران به دلیل اختلاف قیمت و همچنین افزایش قیمت مرغ از عرضه گوشت مرغ به بازار استان امتناع می‌کنند، به همین دلیل خروج مرغ کشتار روز و مرغ زنده از استان ممنوع است.

وی ادامه داد: فعلاً مصوبه ستاد تنظیم بازار در راستای افزایش قیمت مرغ به استان ابلاغ نشده و تا زمانی که این مصوبه اعلام نگردد، هرگونه افزایش قیمت مرغ غیر قانونی است.

وی افزود: افزایش قیمت مرغ تا اعلام صورتجلسه تنظیم بازار کشور مبنی بر افزایش و درصد آن منتفی است.

نعمتی گفت: ستاد تنظیم بازار کشور در راستای تثبیت قیمت و هماهنگی در زمینه تعیین قیمت مرغ مصوبه‌ای داشته که بزودی به همه استان‌ها ابلاغ می‌شود و این مصوبه در راستای افزایش قیمت دارای مبنای قانونی است.

وی از مرغداران استان خواست تا ابلاغ این مصوبه از افزایش قیمت مرغ خودداری کنند.

وی افزود: لیست مرغدارانی که مرغ آنها آماده کشتار است به قاضی دادگستری، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، فرمانداران، دستگاه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت اعلام شده و امروز گروهی متشکل از نماینده این دستگاه‌ها برای بررسی وضعیت مرغداری‌ها به بازدید می‌روند.

وی تاکید کرد: هدف از این بازدید برخورد نیست اما با توجه به اینکه مرغداران از یارانه‌های دولتی و نهاده‌های دامی استفاده کرده‌اند اگر حاضر به همکاری برای تأمین مرغ مردم استان در بازار نشوند در صورت عدم عرضه با آنها برخورد قانونی و تعزیری انجام خواهد شد.

وی از اتحادیه مرغداران و همه مرغداران استان خواست که برای پیشگیری از کمبود مرغ در بازار تا اعلام نهایی قیمت تصویب شده قیمت مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار کشور همچنان مرغ مورد نیاز مردم را با قیمت قبل به مردم عرضه کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار