نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛
نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت : با پیگیری های فراوان مرز چیلات دهلران تصویب شد.
کد خبر: ۷۶۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ 17 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ شادمهر کاظم زاده در گفتگوی اختصاصی با تابناک گفت : صبح امروز مرز چیلات دهلران در کمسیون سیاسی ودفاعی دولت تصویب و این طرح برای تصویب نهایی به هئیت دولت ارسال شده است.

نماینده مردم دهلران ، آبدانان ، دره شهر و بدره در مجلس شواری اسلامی عنوان کرد : مرز چیلات دهلران از مهمترین مرزهای کشور برای تردد در زمان اربعین است که هم اکنون اقدامات بسیار خوبی در این مرز انجام شده است.

کاظم زاده افزود : اجماع خوبی در مجموعه مدیریتی کشور وحتی استان برای گشایش چیلات وجود دارد و در این خصوص اقدامات خوبی به لحاظ کمی و کیفی در حوزه زیرساختی این مرز انجام شده است که تصویب این مرز در کمیسیون سیاسی ودفاعی دولت نشان از اهمیت دولت به این مرز برای تردد زائرین برای اربعین می باشد که امیدوارم تا قبل از اربعین این مرز به صورت رسمی نیز در جلسه هئیت دولت به تصویب نهایی برسد.

وی با اشاره به اینکه تیر ماه سال 96 هیئت دولت با ایجاد بازارچه چیلات موافقت کرده بوده گفت : تصویب مرز چیلات دهلران علاوه بر تسهیل تردد زائران اربعین، نقش بسیار مهمی در محرومیت زدایی منطقه دارد.

کاظم زاده بیان داشت: سالانه چهار میلیون زائر از مرز مهران به کشور عراق سفر می کند که با راه اندازی مرز چیلات بخش بسیار مهمی از بار ترافیکی مرز مهران کاسته خواهد شد.

نماینده مردم دهلران ، آبدانان ، دره شهر وبدره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : با پیگیر های که در این خصوص در دستور کار داشتم خوشبختانه وزارت کشور نظری مثبت روی این بازارچه دارد وبا ایجاد بازارچه مرزی چیلات فضای کسب و کار در منطقه رونق خواهد گرفت .

وی یادآور شد: سلیمانی دشتکی استاندارمحترم  ایلام  درراستای گشایش این مرز (ایجاد بازاچه مرزی چیلات) پیگیری ورایزنی های فراوانی در سطح ملی انجام داده است که جا دارد از تلاش وپیگری های دلسوزانه ایشان تقدیر و تشکر نماییم .

کاظم زاده افزود:این تلاش ها  نشان از توجه  ویژه استاندار محترم ایلام  به توسعه استان است چرا که سلیمانی دشتکی  با اهتمام جدی در  تکمیل زیرساخت های این بازارچه اعتبارات مورد نیاز را تخصیص داد و تاکنون بیش از 30میلیارد هزینه شده است . / م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار